یادداشت ها

اطلاعات و یادداشت های پزشکی

چند توصیۀ کاربردی برای دورۀ بعد از انتقال جنین:

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

۱. پس از انتقال جنین، داروهایتان را منظم مصرف کنید. اگر لکه‌بینی یا خونریزی خفیف داشتید، مصرف داروها را قطع نکنید. بیش از هشتاد درصد از خانم‌هایی برای درمان ناباروری آی وی اف (IVF) می‌کنند، در مقطعی از انتقال جنین تا پایان سه ماهۀ اول بارداری  خونریزی یا لکه‌بینی دارند. بنابراین، جای نگرانی نیست و به هیچ وجه داروهای‌تان را قطع نکنید.

البته اگر خونریزی‌تان خفیف نبود، حتماً با پزشک یا کلینیک درمان ناباروری خود تماس بگیرید و آنها شما را راهنمایی می‌کنند. اما در این حالت هم، بدون نظر پزشک، مصرف داروها را متوقف نکنید.

۲. با آب داغ حمام نکنید و سونا و جکوزی نروید و از کیسۀ آب گرم استفاده نکنید. زیرا بالا رفتن حرارت رحم ممکن است باعث سقط جنین شود.

۳. بخندید! ممکن است به نظرتان عجیب بیاید، اما برخی مطالعات نشان داده‌اند که شانس بارداری خانم‌هایی که پس از انتقال جنین برنامه‌های شاد و خنده‌دار می‌بینند، بیشتر است. این نشان‌دهندۀ همان رابطۀ همیشگی ذهن و جسم است؛ خندیدن یعنی فشار کمتر به بدن و دور شدن استرس.

۴. فولیک اسید بخورید. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که دریافت میزان کافی فولیک اسید شانس بارداری را افزایش می‌دهد. پزشک مقدار مناسب فولیک اسید را برایتان تجویز می‌کند.

۵. ورزش و کار سنگین ممنوع! شاید نتوان به‌دقت توضیح داد که ورزش و کار سنگین و شدید چه اثری بر لانه‌گزینی جنین و بارداری دارد، اما معمولاً توصیه به پرهیز از آن می‌شود. شما هم بهتر است بعد از انتقال جنین از خیر این کارها بگذرید!

خواندن 4362 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی