اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

ضرورت انجام غربالگری‌های حین بارداری در زوجین نابارور بهبود یافته

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیرمرکز درمان ناباروری ابن سینا با تاکید بر اینکه نگاه و نظر اصلی این مرکز درمانی در عین باردار شدن زوجین نابارور، تولد نوزاد سالم است، گفت: پس از آغاز بارداری به دنبال درمان ناباروری، مادر نباید رها شود بلکه باید ۹ ماه تحت کنترل دقیق قرار گیرد.

دکتر علی صادقی‌تبار، با تاکید بر لزوم توجه به سلامت مادر و جنین در حین و پس از بارداری و پرداخت به آن در کنگره «نگاهی جامع بر ناباروری؛ از تشخیص تا تولد نوزاد سالم»، گفت: در قانون جوانی جمعیت با هدف جلوگیری از سقط‌های عمدی متاسفانه برخی سختی‌هایی برای جامعه پزشکی دیده شده است و به دنبال آن پزشکان از برخی مشاوره‌های غربالگری بر حذر شدند که این منجر به این می‌شود که خدایی ناکرده در سال‌های آتی شاهد افزایش میانگین تولد فرزندان معلول باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگرچه پرداختن به موضوعات قانون جوانی جمعیت قواعد درستی هم دارد، تصریح کرد: ندرتا برخی از پزشکان یا مراکز پزشکی با تجویز بی‌دلیل غربالگری‌ها نگرانی‌هایی برای خانواده ایجاد کرده و حتی سبب ختم بارداری در برخی مادران می‌شدند، اما به هیچ عنوان نباید به دلیل کج رفتاری افرادی معدود، جامعه را برای دریافت خدمات غربالگری با سختی مواجه کنیم. در قانون جوانی جمعیت مواردی دیده شده است که برغم مشورت درست پزشک، ممکن است خطایی توسط بیمار شکل گیرد که در این موارد حتی ممکن است پزشک مجرم تلقی شود.

او تاکید کرد: در کنگره «نگاهی جامع بر ناباروری؛ از تشخیص تا تولد نوزاد سالم» البته موضوع ما غربالگری نیست و این غربالگری توسط وزارت بهداشت،‌ سازمان نظام پزشکی و سایر مراجع مرتبط مشخص شده و جامعه پزشکی هم شاخص‌های آن را رعایت می‌کند. بنای ما بر این است که خانم‌های نابارور از ابتدای درمان تا تولد یک نوزاد سالم، تحت کنترل باشند؛ ولی طبیعی است که انجام غربالگری برای این مادران تحت کنترل و ضوابط خاص آن ضروری است تا مادر دچار اضطراب و نگرانی نشود و تصمیمات اشتباه نگیرد.

وی افزود: ما معتقدیم پس از آغاز بارداری به دنبال درمان ناباروری، مادر نباید رها شود بلکه باید ۹ ماه تحت کنترل دقیق قرار گیرد. مرکز درمان ناباروری ابن سینا با اختصاص یکی از هشت کلینیک تخصصی خود تحت عنوان "کلینیک سلامت مادر و جنین" موفق شده است که شاخص سلامت مادران باردار را رشد دهد. تجربه ثابت کرده است که کنترل بارداری در این کلینیک‌های تخصصی سبب می‌شود مادر عوارض کمی در دوران باردری تجربه کند و در نهایت نوزاد سالمی به دنیا آورد. این موضوع سبب شده است تا شاخص تولد نوزدان نارس در مادرانی که درمان ناباروری خود را در کلینیک ابن سینا انجام داده‌اند، بسیار پایین باشد؛ در صورتی که این آمار در جوامع بیش از این است.

وی افزود: در مادران باردار گروهی از مادران با مشکل سقط مکرر وجود دارند و وقتی این افراد تحت کنترل و درمان مرکز ما قرار می‌گیرند با خطر کمتری از سقط و زایمان زودرس روبرو می‌شوند. نگاه و نظر اصلی ما در عین باردار شدن زوجین نابارور، تولد یک نوزاد سالم است.

گفتنی است که کنگره «نگاهی جامع بر ناباروری؛ از تشخیص تا تولد نوزاد سالم» از امروز ۱۴ دی ماه تا جمعه ۱۶ دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی با محورهای سقط مکرر، جراحی ناباروری، شکست مکرر لانه گزینی، چالش‌های سن و ناباروری، پاسخ دهی ضعیف تخمدان و... برگزار می شود.

خواندن 183 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی