اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

برگزاری کنگره بین‌المللی نگاهی جامع بر ناباروری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مراسم افتتاحیه این کنگره با حضور دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، دکتر مستکین نماینده کمیسیون ملی یونسکو و دکتر صادقی رییس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سینا برگزار شد.

دکتر سهیلا انصاری پور دبیر علمی کنگره بین المللی نگاه جامع برناباروری گفت: «سقط مکرر»، «جراحی در ناباروری»، «شکست مکرر لانه‌گزینی»، «چالش‌های سن و ناباروری»، «پاسخ‌دهی ضعیف تخمدان»، «اندومتریوز در ناباروری و ART»، «چشم‌انداز آینده درمان ناباروری»، «اندومتر و رحم مناسب در سیکل‌های پایه»، «مداخلات پرستاری و مامایی در درمان ناباروری (ART)»، «سندرم تخمدان پلی‌کیستیک»، محورهای این همایش سه روزه هستند که با حضور متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی بررسی می شوند.

وی افزود: کنگره و برنامه‌های مختلفی در کشور در رابطه با موضوع ناباروری برگزار می‌شود اما آن چیزی که به آن نیاز داریم این است که به صورت کاربردی و عملی به موضوع نگاه شود؛ مانند گذشته نمی‌شود برای بیماران نسخه واحد نوشت و آن‌ها هم قبول کنند و بدون هیچ پرسشی از پزشک آن را اجرا کنند. امروزه بیماران از پزشک سؤال می‌کنند و اطلاعات زیادی دارند بنابراین باید در این کنگره و سمینارهایی که پیش رو داریم بتوانیم پاسخگوی سؤالات باشیم.

تاکید پژوهشگاه ابن سینا بر سلامت خانواده در حوزه درمان ناباروری

دکتر محمدرضا صادقی رییس پژوهشگاه درمان ناباروری ابن سینا و رییس کنگره گفت: با توجه به این که امروزه بحث فرزندآوری نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا یکی از مسائل استراتژیک و اساسی است که دولت‌ها دنبال می‌کنند و همچنین تغییر در الگوی زندگی و مسائل فرهنگی، اجتماعی، صنعتی و اقتصادی که در کشور صورت گرفته است می‌توان گفت جوانی جمعیت و فرزندآوری به چالشی برای بسیاری از کشورها تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که ناباروری به عنوان یکی از مؤلفه‌های فرزند آوری به تنهایی در افزایش جمعیت مؤثر نیست، اظهار کرد: از تولد اولین کودک آی وی اف در دنیا بیش از 45 سال می‌گذرد و تولد این کودکان به 10 میلیون نرسیده است در حالی که جمعیت جهان بیش از 7 میلیارد است.

دکتر با بیان این که بروز تکنیک‌های درمان ناباوری در دنیا یک افق جدیدی را در حوزه‌های علمی و درمانی ایجاد کرده است گفت: با تولد اولین کودک آی وی اف که امکان نگهداری جنین در خارج از رحم برای انسان فراهم شد مسیرهای مختلفی ایجاد شده است که مسیر نویی در علم و تحقیقات محسوب می‌شود و افق‌های زیادی در تحقیق، درمان و صنعت ایحاد کرده است.

رییس کنگره ادامه داد: در گذشته تمام هدف این بود که زوج ناباروری که به پژوهشگاه ابن سینا مراجعه می‌کنند صاحب فرزند شوند، اما امروز نگاه، نگاه جامع‌تری است و دیگر هدف بارور کردن زوج نیست بلکه نگاه دراز مدت به سلامت این افراد داریم.

در ادامه دکتر پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اظهار کرد: تحقیقات و فناوری در کنار تولید علم و فناوری و مرجعیتی که دارد تهدیدهای حوزه سلامت را رصد و آینده نگاری می‌کند. یکی از جدی‌ترین تهدیدهای حوزه سلامت بار بیماری‌ها است.

وی تصریح کرد: ما امروز مراکز درمانی، تحقیقاتی و پژوهشکده‌های قابل قبولی در حوزه جعیت داریم، اما باید مراقبت کنیم تحقیقات در این حوزه و مداخلات از نظر اقتصادی برلی خانواده ها مقرون به صرفه باشد.

بیست و چهارمین کنگره بین‌المللی «نگاهی جامع بر ناباروری از تشخیص تا تولد نوزاد سالم» تا جمعه 16 دی‌ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

خواندن 195 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی