اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

افزایش حضور بیماران خارجی جهت درمان ناباروری در ایران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر محمدرضا صادقی _ رئیس پژوهشگاه ابن سینا در نشست خبری کنگره «نگاهی جامع بر ناباروری؛ از تشخیص تا تولد نوزاد سالم»، گفت: این کنگره با هدف ارتقای دانش حوزه تشخیص و درمان ناباروری در سطح کشور برای همکاران متخصص برگزار می‌شود. نگاهی که در حال حاضر در دنیا مطرح است نگاهی جامع به درمان ناباروری است.

شاید در گذشته مراکز درمان ناباروری و متخصصین مربوطه هدف خود را بارور کردن زوج نابارور قرار داده بودند، اما امروزه با گذشت زمان و پیشرفت‌ها به مرحله‌ای رسیدیم که ادعا می‌کنیم که تمامی زوجین نابارور قابل درمان هستند و هیچ زوجی دیگر ناامید نمی‌شود، اما آیا این به معنای آن است که وظیفه متخصصین و مراکز بارور کردن همه زوجین به هر هزینه‌ای است؟ آیا نباید برخی جا‌ها یک علامت توقف بگذاریم و مانع باردار شدن زوجین شویم؟ در مواقعی که بارداری ممکن است مشکلات سلامتی برای مادر به همراه داشته باشد، این کار ضروری است.

رئیس پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه زمانی موضوع اعزام بیمار به خارج از کشور برای درمان ناباروری مطرح بود، اما اکنون با پیشرفت دانش، این روند معکوس شده، گفت: امروزه افرادی از خارج از کشور برای درمان ناباروری به ما مراجعه می‌کنند و بر همین اساس باید نگاه خود به موضوع را جامع‌تر کنیم.

وی افزود: اگر امروز زوجین فرزند ندارند یک مشکل دارند، اما اگر فرزندی بیمار به دنیا آید و یا سلامت مادر به خطر افتد چندین مشکل و هزینه به خانواده و جامعه اضافه و تحمیل می‌شود. امروزه درمان ناباروری دیگر صرفا باردار کردن زوجین نیست. در گذشته سه گروه تخصصی زنان، اورولوژیست و جنین شناسان درگیر درمان ناباروری بودند، اما با نگاه جامع فعلی اکنون بیش از ۵۰ تخصص در موضوع درمان ناباروری درگیر هستند، مثلا متخصصین ژنتیک فعالیت می‌کنند تا اگر ژن معیوبی وجود دارد در جهت اصلاح آن اقدام کنند. روش‌هایی که ما انجام می‌دهیم برای کمک باروری است و باید تلاش کنیم تا فرزند بیماری به دنیا نیاورند. متخصصین عفونی، داخلی، روانپزشک، داخلی، تغذیه و... همگی در درمان ناباروری دخیل هستند و همراهی آن‌ها منجر به بارداری سالم و تولد نوزاد سالم خواهد شد.

دکتر صادقی ادامه داد: در طول سه روز برگزاری کنگره نگاه ما معطوف به این است که به همکاران خود بگوییم در درمان ناباروری صرفا به بارداری زوجین فکر نکنید، بلکه به سلامت مادر و کودک فکر کنید. حتی این نگاه مطرح است که فرزند حاصل از درمان ناباروری در کهولت سن یا میانسالی چه بیماری دارد و آیا می‌توان از بروز آن‌ها جلوگیری کرد؟

این جنین شناس بیان کرد: الان شاید تعداد بچه‌های حاصل از آی وی‌اف به بیش از ۱۰ میلیون نفر رسیده است. در برخی کشور‌ها درصد تولد فرزندان حاصل از آی وی اف بسیار زیاد شده است و حتی ۳۰ درصد تولد‌های برخی کشور‌ها حاصل از آی وی اف است. امروزه در دنیا حتی بسیاری از افراد سالم متقاضی آی وی اف هستند و آیا از نظر اخلاقی ما می‌توانیم این کار را برای آن‌ها انجام دهیم؟

وی افزود: زمانی موضوع اعزام بیمار به خارج از کشور برای درمان ناباروری مطرح بود، اما اکنون با پیشرفت دانش روند معکوس شده و افرادی از خارج از کشور برای درمان ناباروری به ما مراجعه می‌کنند؛ پس باید نگاه خود به موضوع را جامع‌تر کنیم.

گفتنی است که کنگره «نگاهی جامع بر ناباروری؛ از تشخیص تا تولد نوزاد سالم» از ۱۴ لغایت ۱۶ دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های دانشگاه شهید بهشتی با محور‌های سقط مکرر، جراحی ناباروری، شکست مکرر لانه گزینی، چالش‌های سن و ناباروری، پاسخ دهی ضعیف تخمدان و... برگزار می شود.

 

خواندن 263 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی