اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

پخش زنده عمل جراحی در کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز، از پخش زنده چند عمل جراحی با حضور متخصصان برجسته داخلی و خارجی در روزهای برگزاری این کنگره خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رویا پادمهر، جراح و فلوشیپ زنان و زایمان، عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا و دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز در نشست خبری این کنگره، به سابقه برگزاری آن اشاره کرد و گفت: سال ۱۳۸۷ استاد شروین و دکتر آخوندی برای نخستین بار این کنگره را در ایران برگزار کردند. در طی این سال‌ها در حوزه تشخیص و درمان اندومتریوز پیشرفت‌های بسیار زیادی حاصل شده است. سال ۱۳۹۱ دومین کنگره به همت استاد شروین، دکتر آخوندی، دکتر صادقی و دکتر صادقی تبار برگزار شد و پیشرفت‌های بیشتری را در حوزه جراحی‌های کم‌تهاجمی و اندومتریوز شاهد بودیم. در سال ۱۳۹۵، سومین کنگره با حضور دکتر شاهین خزعلی از دانشگاه لندن برگزار شد و شاهد ۸ عمل جراحی زنده توسط ایشان در ایران (در زمان برگزاری کنگره) بودیم.

دکتر پادمهر افزود: این کنگره قرار بود هر ۴ سال یکبار برگزار شده و آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای این حوزه بررسی شوند، اما سال ۱۳۹۹ به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹، زمان برگزاری چهارمین کنگره به تعویق افتاد و درنهایت مقرر شد که چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز (EMIG ۲۰۲۲) به شکل مجازی (وبینار) و البته حضور محدود تعدادی از متخصصان (به شکل حضوری) برگزار شود. اساتید بسیار برجسته صاحب نام داخلی و بین‌المللی برای سخنرانی در این کنگره دعوت شده‌اند.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز تأکید کرد: دکتر شاهین خزعلی در تاریخ ۹ بهمن از ساعت ۹ صبح (به وقت لندن) عمل جراحی زنده‌ای را در انگلیس انجام خواهند داد که شرکت‌کنندگان در کنگره می‌توانند شاهد آن باشند. همچنین در تاریخ ۱۸ بهمن، در مرکز درمان ناباروری عمل جراحی زنده‌ای با حضور دکتر کارگر، دکتر گرگین، دکتر شادجو و بنده (دکتر پادمهر) انجام خواهد شد.

دکتر پادمهر با اشاره به سخنرانی متخصصان برجسته‌ای داخلی و بین‌المللی در این کنگره گفت: شاهد حضور اساتید ممتازی مانند پروفسور البرز، استاد دکتر عادل شروین، دکتر مهدی زاده، دکتر شاهین خزعلی (انگلیس)، دکتر هومن سلیمانی مجد (انگلیس)، دکتر کامران نزهت (آمریکا)، همچنین دکتر مائوریتسیو آبرائو از برزیل، دکتر کاترینا اگزاکوستوس از ایتالیا، دکتر هلدر فریرا از پرتغال، دکتر نیکولاس لیلاند از کانادا، دکتر محمد مبروک از انگلیس، دکتر السکاندر پوپوف از روسیه، دکتر ناتالیا پریس از انگلیس در این کنگره خواهیم بود.

دکتر پادمهر افزود: پنل ویژه‌ای را برای همکاران ماما، پرستار، تکنیسین اتاق عمل در نظر گرفته‌ایم. زمانی که از کار گروهی (teamwork) صحبت می‌کنیم، تنها بحث تیم پزشکی و متخصص مطرح نیست و همه افرادی که در اتاق عمل و فرایند جراحی حضور دارند - کارشناس بیهوشی، پرستار، کمک بهیار - را نیز شامل می‌شود که قطعاً بسیار مؤثر خواهد بود.

چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز (EMIG ۲۰۲۲) با محورهای اپیدمیولوژی، ژنتیک و اپی‌ژنتیک بیماری اندومتریوز، درمان‌های دارویی و جراحی اندومتریوز، حفظ باروری در مبتلایان به اندومتریوز، اندومتریوز و بارداری، عوارض لاپاروسکوپی، هیستروسکوپی و آناتومی در جراحی لاپاراسکوپی در تاریخ‌های ۷ و ۸ و همچنین ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری این کنگره، جشنواره فیلم‌های لاپاروسکوپی زنان و آندومتریوز نیز در تاریخ ۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و از ۳ فیلم منتخب هیأت داوران با اهدای جایزه و نشان ویژه جشنواره فیلم‌های لاپاروسکوپی و اندومتریوز پژوهشگاه ابن‌سینا تقدیر خواهد شد.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درخصوص این جشنواره گفت: روز اول این کنگره به جشنواره فیلم‌های لاپاروسکوپی زنان و اندومتریوز اختصاص یافته است که این برنامه از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود. با کمک پیشرفت‌های تصویربرداری، امکان تصویربرداری از جراحی‌های کم‌تهاجمی فراهم شده است (که ابزار آموزشی بسیار خوبی محسوب شده) و پزشکان و متخصصان می‌توانند روند عمل جراحی را به طور کامل مشاهده کنند.

دکتر پادمهر تأکید کرد: از اساتید داخلی و خارجی دعوت کرده‌ایم تا فیلم‌های جراحی که دارای ابتکارات و نوآوری هستند را برای کنگره ارسال کرده یا جراحی‌های زنده‌ای را در طول برگزاری کنگره انجام دهند. برنامه‌های این جشنواره به صورت فشرده و در طول یک روز برگزار خواهد شد و در پایان روز نخست کنگره، از فیلم‌های منتخب، تقدیر خواهد شد.

خواندن 478 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی