اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

وبینار نقش آزمایش‌های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی در مدیریت و درمان ناباروری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پژوهشگاه ابن سینا برگزار می‌کند؛
وبینار نقش آزمایش‌های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی در مدیریت و درمان ناباروری
وبینار نقش آزمایش‌های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی (PGT) در مدیریت و درمان ناباروری با حضور جمعی از متخصصان این حوزه و به همت پژوهشگاه ابن سینا (وابسته به جهاد دانشگاهی) برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ارزیابی ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی (Preimplantation Genetic testing) یک روش پیشرفته ژنتیکی است که با استفاده از آن می‌توان وجود ناهنجاری‌های ژنتیکی را در جنین‌هایی که به روش آی‌وی‌اف (IVF) تشکیل می‌شوند، بررسی کرد. در واقع استفاده از روش PGT کمک می‌کند که جنین‌های سالم و بدون ناهنجاری‌های کروموزومی برای انتقال جنین انتخاب شوند و از بروز عوارضی چون شکست لانه‌گزینی یا سقط جنین ناشی از اختلالات کروموزومی جنین و یا تولد نوزادان مبتلا به ناهنجاری‌های کروموزومی پیشگیری شود.

با توجه به اهمیت تولد فرزند سالم برای زوج‌هایی که از روش‌های کمک باروری برای بچه‌دار شدن استفاده می‌کنند و این موضوع، همواره به عنوان یک اصل در مرکز درمان ناباروری ابن سینا مطرح بوده است، پژوهشگاه ابن سینا (وابسته به جهاد دانشگاهی) در نظر دارد در تاریخ‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۵ آذرماه سمیناری را تحت عنوان "نقش آزمایش‌های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی (PGT)‌ در مدیریت و درمان ناباروری" برگزار کند. این وبینار از سه امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشکی برای گروه‌های زنان و زایمان، ارولوژی، ژنتیک، بیولوژی تولید مثل، بهداشت باروری و رشته‌های دیگر برخوردار است.

در این وبینار که جمعی از صاحبنظران حوزه درمان ناباروری از داخل و خارج کشور در آن حضور دارند، ملاحظات بالینی، اندیکاسیون‌ها، محدودیت‌ها، چالش‌ها، چشم‌اندازها و تجربه‌های بکارگیری تست‌های ژنتیکی قبل از لانه گزینی در بیماران به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

از دیگر بخش‌های منحصر به فرد این سمینار که به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود، معرفی ملاحظات جنین‌شناسی در روش‌های ژنتیکی درمان ناباروری و تکنیک‌های ژنتیکی تشخیص قبل از لانه‌گزینی مشتمل بر چالش‌های تکنیکی و چشم‌اندازهای ظهور شیوه‌های غیرتهاجمی است.

دبیر علمی این سمینار دکتر سعیدرضا غفاری، متخصص ژنتیک پزشکی و از اساتید نامدار علم ژنتیک در کشور است و دکتر محمدرضا صادقی، جنین‌شناس و رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، دکتر ملک منصور اقصی، فلوشیپ ناباروری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد عزتی، فلوشیپ ناباروری و مدیر Palo Alto Medical Foundation در آمریکا از جمله سخنرانان برجسته این سمینار خواهند بود.

گروه‌های هدف این برنامه، متخصصان جراحی کلیه و مجاری ادراری - تناسلی (ارولوژی)؛ زنان و زایمان؛ ژنتیک انسانی (ژنتیک پزشکی)-مقطع دکتری؛ دکتری ژنتیک مولکولی؛ کارشناسی ارشد ژنتیک انسانی، دکترا بیولوژی تولیدمثل؛ دکترا بهداشت باروری؛ دکترا مامایی، کارشناسی ارشد مامایی؛ کارشناسی ارشد مشاوره در مامایی؛ دکترای زیست فناوری پزشکی (بیوتکنولوژی پزشکی)؛ کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی؛ کارشناسی ارشد زیست فناوری پزشکی؛ کارشناسی ارشد زیست فناوری پزشکی هستند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پژوهشگاه ابن‌سینا مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۴۳۲۰۲۰-۰۲۱ داخلی ۴۵۵ تماس حاصل نمایند.

 

خواندن 368 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی