اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

جلوى زياده خوری را از کودکی بگيريد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

جلوى زياده خوری را از کودکی بگيريد
زياده خورى از كودكى اتفاق می افتد ، چراكه معمولا اكثر والدين به زیاد خوردن غذاى فرزندشان، جایزه و تشویق مى دهد درحاليكه اين يك عادت غذايى استباه است كه بايد اصلاح شود .
به گزارش جام جم آنلاین، دکتر لادن گیاهى، متخصص تغدیه و عضو تیم تخصصى پژوهشگاه نابارورى ابن سینا با بیان این مطلب به جام جم مى افزاید: نهایتا جامعه امروزی امروز مى بینیم که جامعه با دریافت زیاد انرژی مواجه شده است. پس نظم در مقدار دریافت مواد غذایى از عادت‌هایی است که باید از کودکى بدرستی یاد گرفته شود. یکی از عادت بعدی که باید اصلاح شود، بحث آگاهانه خوردن است. غذا اثر درمانی و شفا
بخشی را زمانی دارد که با تمرکز غذا خورده شود. همه این اصالاحات به تقویت خودآگاهی، نظم و توجه در پیروی از یک برنامه غذایی درست منجر مى شود.

وى تاکید مى کند:، چون سیستم بدن ما قدرت بالایى برای تطابق دارد با عادت‌های غلط غذایى تا
مدتی خودش را تطبیق می‌دهد تا به جایی می‌رسد که بدلیل افزایش سرعت روند پیری و بهم خوردن تعادل سلولی دچار بیماری و اختلال می‌شود. برخی از بیماری هاى ناشى از این اختلالات، خیلی ملموس هستند مثل اثرات کم خوردن آب بر پوست و دستگاه گوارش که مشهود هستند. اما برخی از این اثرات مثل اثری که روی قدرت باروری می‌گذارد تا مدت‌ها مخفى مى ماند. پس هر چه زودتر به اصلاح عادات عذایى با نظم و برنامه اقدام شود از اثرات منفى آن کاسته خواهد شد.

خواندن 292 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی