اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

پایان ناباروری با کمک سلول های بنیادی خون قاعدگی

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا ؛
پایان ناباروری با کمک سلول های بنیادی خون قاعدگی
ناباروری دردی است كه امروزه خيلی از زوجین از آن رنج می برند. بررسی ها نشان داده كه هم اکنون نرخ شيوع ناباروری در كل كشور ۲۰ درصد است؛ این آمار با ميانگين جهانی كه حدود ۱۲ تا ۱۵ درصداست، فاصله زيادی دارد.

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر به طور متوسط از هر ۳ زوج نابارور یک مورد به دلیل ناباروری در مردان، یک مورد به دلیل ناباروری در زنان و یک مورد نیز به دلیل های ناشناخته در دو نفر ایجاد می شود.

خوشبختانه طی سال های اخیر ناباروری با کمک روش های نوین و جدید قابل درمان است و تقریبا همه زوجین با تشخیص زود هنگام و درمان به موقع می توانند طعم شیرین فرزندآوری را بچشند.
استفاده از سلول های بنیادی یکی از این روش ها است؛ امروزه سلول های بنیادی به علت توانایی منحصر به فردی که دارند، جایگاه ویژه ای در تحقیقات و علم پزشکی پیدا کرده اند. امید می رود با کمک این روش، درمانی برای بسیاری از بیماری ها یافت شود.

در حال حاضر محققان پژوهشگاه ابن سینا و مرکز ناباروری ابن سینا با بهره گیری از روش های مختلف درمانی، از جمله سلول درمانی سعی كرده اند بارقه ای از نور و امید در دل زوجین برای فرزندآوری ایجاد کنند.

دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا در این خصوص به سیناپرس گفت: در برخی موارد زنان قادر به باروری با روش طبیعی نیستند به همین دلیل برای بارداری نیاز به روش های کمک باروری و روش های نوین و قابل درمان دارند. یکی از این روش ها استفاده از سلول های بنیادی است.
وی افزود: خوشبختانه طی یازده سال اخیر پژوهش های مفصلی پیرامون سلول های بنیادی و افزایش توان باروری انجام شده و هم اکنون از این سلول‌ها برای بهبود وضعیت باروری زنانی که کاندید استفاده از درمان جایگزین یا اهدا بودند، استفاده می‌کنیم.

به گفته وی، هم اکنون در فاز دوم و سوم بسیاری از خانم ها که از باروری شان قطع امید کرده اند با استفاده از این تکنیک باردار می شوند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا خاطرنشان کرد: در حال حاضر روش های جدید و نوین مانند سلول های بنیادی در عرصه های پزشکی افق روشنی را ایجاد کرده اند. این امر باعث شده تا ما بتوانیم از این سلول ها در بسیاری از طراحی و اجرای روش های جدید درمانی استفاده کنیم. امیدوارم این خبرهای خوب و نویدبخش در سایر حوزه های پزشکی نیز رخ دهد.

صادقی تبار به مراحل درمانی این روش اشاره کرد و گفت: استفاده از سلول های بنیادی دو مرحله دارد. نخست نمونه ای از این سلول های بنیادی از بافت خون قاعدگی استحصال می شود. پس از نمونه گیری این سلول ها کشت داده می شوند. این مراحل در مجموع دو ماه زمان می برد. پس از اتمام این مراحل، سلول ها به تخمدان مادر مبتلا به تنبلی تخمدان یا افت فعالیت تخمدان تزریق می شود. در نهایت پس از گذشت سه ماه از تزریق سلول ها، عملکرد تخمدان ها بهبود پیدا می کند.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا اظهارداشت: خوشبختانه هم اکنون درصد بسیاری از بانوان بدون درمان های

کمک های باروری و IVF به طور طبیعی با کمک سلول های بنیادی باردار می شوند و در برخی موارد نیز با کمک درمان ها IVF موفق شده اند که صاحب فرزند شوند. ما امیدواریم سلول درمانی برای کسانی که برای فرزندآوری قطع امید داشته اند، به عنوان فاکتوری نویدبخش، امید را به خانواده ها تزریق کند.

وی به شانس باروری با استفاده از این روش اشاره کرد و در این خصوص به سیناپرس گفت: طبق آمارها در فاز دوم حدود 58 درصد از شرکت کنندگان به صورت طبیعی یا با درمان های کمکی با یکبار درمان بچه دار شده اند. قطعا در برنامه های سریالی و مجدد این شانس بالاتر می رود.

گفتگو: فرزانه صدقی

خواندن 4015 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی