اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

بسته‌ تشویقی مرکز درمان ناباروری ابن سینا برای زوج‌های نابارور در هفته "جمعیت"

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

بسته‌ تشویقی مرکز درمان ناباروری ابن سینا برای زوج‌های نابارور در هفته "جمعیت"

در نشست خبری مرکز درمان ناباروری ابن سینا، بسته های تشویقی این مرکز برای زوجین نابارور در هفته ملی جمعیت و همچنین اقدامات انجام شده جهت پوشش بیمه ای درمان ناباروری تشریح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی صادقی تبار - مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در نشست خبری به مناسبت روز جمعیت، گفت: متناسب با روزهای هفته جمعیت برنامه‌هایی تنظیم کردیم و به فکر ترغیب مردم برای درمان ناباروری هستیم و میخواهیم با پرداختن به این موضوع نرخ رشد جمعیتی که رو به افول است را اصلاح کنیم زیرا همین جمعیت زوجین نابارور ۱۰۰ درصد تمایل و آرزوی فرزند آوری دارند.

وی افزود: هر روز شاهد دیدار زوجینی هستم که ذوق و امید فرزندآوری دارند. مرکز درمان ناباروری ابن سینا چند سالی است که به کسانی که در این هفته جمعیت اقدام به درمان می‌کنند به عنوان بسته تشویقی و رایگان ۴ خدمت ویزیت اولیه متخصص زنان و مردان و آزمایش اسپرموگرام و نمونه گیری پاپ اسمیر را در نظر می‌گیرد تا به خانواده‌ها کمک کنیم. ان شاءالله با همکاری مسئولین سازمان‌های بیمه گر آماده ارائه خدمت به هموطنان و زوجین نابارور هستیم.

صادقی تبار افزود: ما روزانه ظرفیت پذیرش بین ۵۰ تا ۷۰ زوج جدید را داریم؛ البته اگر به طور تجمیعی درنظر بگیریم تعداد افراد بیشتر است البته ما ظرفیت خود را متناسب با نیاز جامعه تنظیم می‌کنیم و ظرفیت شیفت‌های بعدازظهر را آماده داریم. ظرفیت ما تابعی از نیاز مراجعین است.

وی در مورد هزینه‌های درمان ناباروری، گفت: درمان ناباروری دارای ۳ جزء اصلی هزینه‌ای است‌. بخش اول مربوط به هزینه‌های تشخیصی است که متخصصین زنان، اورولوژی، آزمایشات و... است‌، بخش دوم هزینه‌های دارویی است که دارو رکن بسیار مهمی دارد و بیمه‌ها بخش عمده این موضوع را حمایت می‌کنند، رکن بعدی خدمات اتاق عمل و انتقال جنین و جنین شناسی است که خیلی مهم و تاثیرگذار است و دستگاه‌ها و ابزار دقیق و گرانقیمتی دارد که با قیمت‌های بالایی ساخته می‌شود و این بخش درمان هم هزینه‌های قابل توجهی دارد و  ۴۵ تا ۵۰ درصد هزینه درمان ناباروری مربوط به این بخش است و بیمه نیروهای مسلح این بخش را تحت پوشش قرار می‌دهد و امیدوارم همه بیمه‌ها این خدمات را پوشش دهند.

وی افزود: در خدمات پاراکلینیک و دارو و آزمایشگاه‌ها تقریبا ۴۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری در این دو رکن است که خود به خود تحت پوشش تمام بیمه‌ها است، اما در بخش اتاق عمل و خدمات IVF به نظر می رسد با توجه به تکلیفی که مجلس شورای اسلامی برای بیمه‌ها تعیین کرده است در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتد. در مورد بیمه روستایی خدمات ما قابل ارائه در این مناطق نیست و لازم است تبصره‌ای برای این خدمات بوجود آید تا این خدمت انجام شود. بیمه‌های تکمیلی هم بسته به نوع قرارداد با سازمان بیمه‌گر خاص متفاوت است و بسته به نوع بیمه تکمیلی است.

رئیس مرکز درمان ناباروری ابن سینا، گفت: آخرین روز این برنامه و هفته جمعیت مربوط به آندومتریوز و ناباروری است. آندومترویز نیاز به عمل الکتیو و جراحی لاپاروسکوپی دارد که سازمان‌های بیمه گر پوشش می‌دهند. این بیماری متاسفانه معمولا دیر شناخته می‌شود و تشخیص و درمان سختی دارد و ما کلینیک درمان آندومتریوز را در مرکز خود راه اندازی کرده‌ایم. در منطقه خاورمیانه این خدمت غریب است و جا دارد در ناباروری به این گروه از بیماران هم توجه شود. ما امروز معتقدیم توجه مسئولین به حل موضوع ناباروری و توجه مدیران ارشد سازمان‌های بیمه‌گر بسیار مهم است. محصول نهایی را هم مردم خواهند دید. ما اعتقاد داریم آنچه در توانمان است را باید انجام دهیم و حتی به فکر محل اسکان زوج‌هایی که از شهرستان می‌آیند هستیم. در بین مراجعین ما افرادی هستند که با خداوند عهد می‌کنند پس از اتمام درمان چون بضاعت مالی دارند به سایر زوج ها کمک کنند و این اقدامات بسیار مهم و زیبا است. باید برای درمان ناباروری به موقع اقدام شود، فاصله زمانی در حین درمان و حتی برای آغاز درمان موضوع اثرگذاری است و باید به موقع و مستمر برای درمان ناباروری اقدام شود.

در ادامه نشست خانم دکتر آزادی_ معاون خدمات بستری دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت، گفت: دنبال کردن سیاست‌های جمعیتی ابلاغی مقام معظم رهبری دغدغه جدی سازمان بیمه سلامت است. بیمه سلامت  یک سازمان دولتی است و بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات ما هستند. برای درمان ناباروری در بحث سرپایی اقلام دارویی، برخی ۹۰ درصد و برخی ۷۰ درصد پوشش بیمه‌ای دارد. در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای داروی این عزیزان هزینه شده است. سایر خدمات سرپایی دیگر هم تحت پوشش ما هستند.

وی افزود: برخی خدمات هم هستند که ستاره دار هستند و در تعهد بیمه نیستند، ولی بر اساس بند "ه" تبصره ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ در راستای سیاست کلی جمعیت، دولت مکلف است و وزارت بهاشت باید ردیف‌های بودجه‌ای در نظر بگیرد که تحت نظارت کارگروهی متشکل از سازمان‌های بیمه‌گر، بیمه تامین اجتماعی، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی و معاونت درمان این کارگروه اقدام به پوشش برخی خدمات مانند پوشش ۹۰ درصدی کل هزینه‌های  ۳ دوره کامل و روش‌ IVF و پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلنیکی و سایر روش‌های درمان ناباروری و ایجاد یک سامانه برای ثبت اطلاعات متقاضیان دریافت این خدمات و تعیین سهم بیمه است که ما طبق همین بند مکاتباتی با معاونت درمان وزارت بهداشت داشتیم و درخواست داشتیم تا ردیف بودجه مخصوص این موضوع به ما اختصاص یابد.

آزادی در ادامه تاکید کرد: داروها و اقلامی در تعهد ما مشخص است که برخی ۷۰ درصد و برخی ۹۰ درصد پوشش داده می‌شود. در مورد زوجینی که درمان بستری دارند نیز پوشش ۹۰ درصدی در تعهد ما است.

در ادامه نشست امیر سرتیپ دوم حمیدرضا سلمانی _  فرمانده قرارگاه انصار نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما در حوزه درمان ناباروری با ایجاد قرارگاه انصار از سال گذشته کار خود را آغاز کردیم و در نیروی زمینی با مراجعه به یگان‌ها این خانواده‌های نابارور شناسایی شدند. تجهیز مهمانسراها برای کسانی که برای درمان به تهران می‌آیند و ارائه غذای رایگان به آنها از اقدامات مهم حمایتی دیگر ما است‌.

همچنین دکتر امیر نوروزی_ مدیرعامل سازمان بیمه نیروهای مسلح، اظهار کرد: در راستای توسعه خدمات خود سعی میکنیم با بازنگری ارائه خدمات خود دغدغه‌های مقام معظم رهبری را برطرف کنیم و امروز خدمتی برای درمان ناباروری نیست که تحت پوشش ما نباشد. خدمات ما از محل صندوق بیمه مکمل تامین می‌شود. ما به طور همزمان برابر تکالیفی که به ما ابلاغ شده بیمه پایه نیروی مسلح و تکمیلی را خودمان انجام می‌دهیم و از محل بیمه مکمل خدمات ناباروری را پوشش می‌دهیم و با ۱۱ مرکز درمان ناباروری قرارداد داریم. ما درمان نازایی اولیه و ثانویه را تحت پوشش قرار می‌دهیم. 

وی افزود: درمان ناباروری را به عنوان بیماری صعب‌العلاج شناسایی کردیم و بن‌بستی در خدمت رسانی به جامعه هدف نداریم. زوجین ناباروری که شناسایی شوند با پوشش ۱۰۰ درصدی درمان خواهند شد. در گذشته برای برخی خدمات محدودیت‌هایی داشتیم که در سال ۹۹ این محدودیت‌ها هم برداشته شد.

خواندن 824 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی