اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

تمام هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

تمام هزینه‌های درمان ناباروری پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا، امیر نوروزی روز یکشنبه در نشست خبری با موضوع هزینه و بیمه های درمان ناباروری برای بررسی ضرورت ها و موانع پوشش بیمه ای خدمات درمان ناباروری افزود: خدمات پاراکلینیک و دارویی از جمله هزینه های درمان ناباروری است که به صورت کامل پرداخت می شود. 
وی ادامه داد: انواع درمان ناباروری تحت پوشش خدمات بیمه درمانی نیروهای مسلح قرار گرفت،  از ارائه بسته خدمات درمان نازایی با هدف حمایت از زوج‌های نابارور در جهت افزایش رضایتمندی جامعه هدف خبر داد.
نوروزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در سال‌های اخیر مبنی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری گفت: امروزه برای درمان ناباروری (بسته به علت نازایی در زوجین) از تکنیک‌های نوین و متنوعی با صرف هزینه‌های بسیار زیاد، استفاده می‌شود که سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح با هدف حمایت از زوج های نابارور در نیروهای مسلح و افزایش رضایتمندی جامعه هدف، این روش‌های جدید را در تعهدات اخیر خود قرار داده است.
وی با اشاره به دستورالعمل ضوابط خدمات نازایی که از ابتدای خردادماه سال جاری اجرایی شده است، اظهارکرد: هزینه خدمات کمک باروری برای همه بیمه شدگان اناث متأهل کمتر از ۴۵ سال(بجز همسران کارکنان وظیفه و نامادری) برای ۲ فرزند، تحت پوشش سازمان قرار گرفته است و فرانشیز این خدمات در تمامی این موارد صفر است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح مدعی شد که این تعهد در هیچ یک از سازمان‌های بیمه پایه انجام نمی‌شود، افزود : طبق تعهد جدید سازمان، روش میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI) دو بار در هر سال، لقاح خارج از رحم (IVF) دو بار در هر سال، انتقال جنین به داخل رحم دو بار در سال، تلقیح درون رحمی(IUI) سه بار در هر سال، و انتقال جنین یا تخمک به داخل لوله رحم(ZIFT) یک بار در طول عمر، تحت پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح قرارگرفت.
نوروزی خاطرنشان کرد: علاوه بر تعهد تمامی داروهای مورد نیاز جهت درمان نازایی، تمامی هزینه‌های تشخیصی– درمانی مرتبط موجود در پرونده مانند سونوگرافی، آزمایشات، هیستروسکوپی، لاپاروسکوپی، سی تی اسکن و هیستروسالپنگوگرافی، برای کلیه بیمه‌شدگان برابر ضوابط و مقرارت جاری سازمان، قابل محاسبه و پرداخت است.

ناباروری از منظر پزشکی اختلالی پیچیده است که روند درمانی یک زوج نابارور از بررسی اولیه آغاز و تا اتمام اقدامات تشخیصی و پاراکلینکی ادامه می یابد. این روند نیاز به مراجعات مکرر و افزایش هزینه‌های درمانی دارد و پرداخت این هزینه‌ها برای زوجین غیرممکن یا به‌سختی امکان پذیر است. از طرفی در صورت عدم درمان و حصول نتیجه می تواند به یک معضل تبدیل شود و نهاد مستحکم خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.

دکتر الهام آزادی، معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز با بیان این‌که در بخش سرپایی اقلام دارویی در درمان ناباروری استفاده می‌شود، گفت: برخی از این اقلام دارویی ۷۰ درصد و برخی دیگر هم ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای را دارند و در سال ۹۹ بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برای داروهای ناباروری هزینه شده است.
وی گفت: مکاتباتی با وزارت بهداشت داشتیم و اعلام آمادگی کردیم که ردیف بودجه‌ای به سازمان بیمه سلامت برای افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری تخصیص دهند.

دکتر مهرداد الهامی، معاون دفتر تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز اضافه کرد: سیاست‌های سازمان بیمه سلامت، توسعه پوشش خدمات بیمه‌ای در چارچوب اعتبارات است و مسلماً امر جمعیت که از حساسیت زیادی در اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های ابلاعی مقام معظم رهبری برخوردار است و باید به آن توجه ویژه‌ای شود

وی افزود: برابر قانون افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نباشند می‌توانند از بیمه سلامت استفاده کنند و زوجین نابارور نیز می‌توانند پوشش بیمه‌ای را دریافت کنند و مشمول خدماتی که در سازمان است خواهند شد.

خواندن 6815 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی