اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

۳ و نیم میلیون زوج از جمعیت بارور کشور با مشکل ناباروری مواجه هستند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر محمدرضا صادقی روز شنبه در نشست خبری پویش حمایت از زوج های نابارور در محل پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی در سخنانی با بیان اینکه، پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی - ابن‌سینا و مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن‌سینا به مناسبت ۳۰ اردیبهشت‌ روز ملی جمعیت این پویش را برگزار می‌کند، افزود: این پویش با هدف برجسته کردن اهمیت حمایت از زوج‌های نابارور در تحقق سیاست‌های جمعیتی کشور طراحی شده است و برای دهمین سال متوالی، از ۳۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد برگزار می‌شود.

وی در خصوص میانگین ۲۰ درصدی شیوع ناباروری در جمعیت بارور کشور توضیح داد: از هر پنج زوج یکی از زوجین (آقا یا خانم) یا هر دو با مشکل ناباروری مواجه هستند که جمعیتی معادل سه و نیم میلیون زوج را تشکیل می دهند.

صادقی نقش حمایت‌های همه‌جانبه از زوج‌های نابارور، از جمله افزایش آگاهی درباره علل و درمان‌های ناباروری، افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، اصلاح نگرش‌ها و باورهای نادرست درباره فرد نابارور در جامعه و معرفی امکانات و دستاوردهای کشور را در تحقق سیاست‌های جمعیتی کشور بسیار مهم خواند.

به گفته وی، حمایت از فرزندآوری و زوج‌های نابارور، سن و باروری، حفظ باروری، باورهای نادرست درباره ناباروری، عوامل خطر ابتلا به ناباروری و راهکارها، ملاحظات روانشناختی در ناباروری، سلامت باروری و اطمینان از تولد فرزند سالم و جمعیت، خانواده و فرزندآوری به‌ عنوان محورهای اصلی روزشمار این پویش در نظر گرفته شده‌اند.

وی همچنین آگاهی‌رسانی درباره ابعاد مختلف ناباروری در رسانه‌های اجتماعی، ارائه خدمات تشخیصی اولیه رایگان به زوج‌های نابارور در مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا و فراخوان و مسابقه بهترین عکس با موضوع ناباروری را از جمله برنامه‌های این پویش‌ نام برد.

رییس پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی با تاکید بر اینکه، آگاهی‌رسانی درباره ابعاد مختلف ناباروری و حمایت از زوج‌های نابارور در زمره مسوولیت های اجتماعی تلقی می‌شود، از مراکز، نهادها و رسانه‌هایی که به‌ عنوان بخشی از مسوولیت اجتماعی خود مایل به همکاری در این پویش‌ هستند، خواست با واحد روابط عمومی پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا ارتباط بگیرند.
راه‌اندازی بیمارستان فوق تخصصی زنان در منطقه ۵ تهران

رییس پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی همچنین از راه‌اندازی یک بیمارستان فوق تخصصی زنان در منطقه پنج تهران برای ارائه خدمات گسترده‌تر و با کیفیت بهتر به زوج‌های نابارور خبر داد و گفت: این بیمارستان در آینده نزدیک با نام حکیم ابن‌سینا راه اندازی می شود.

وی در عین حال افزود: ما تمام توان و خدمت خود را در مرکز ابن سینا تا راه اندازی این بیمارستان برای خدمات رسانی مطلوب به بیمارانی که دچار مشکل هستند یا فرزندآوری خود را به تاخیر انداخته اند، بسیج خواهیم کرد.

رییس پژوهشگاه ابن سینا جهاد دانشگاهی همچنین خدمات ارائه شده به زوج های نابارو را خدماتی استاندارد و در سطح بین المللی دانست و دلیل این ادعا را مراجعه بسیاری از بیماران از کشورهای مختلف به مرکز ابن سینا عنوان کرد و افزود: این در حالی است که این بیماران مراکز درمانی ترکیه را هم پیش روی خود دارند.

وی همچنین با اشاره به تعداد مراکز درمان ناباروری در کشورمان گفت: با وجود آنکه بیش از ۱۰۰ مرکز درمان ناباروری در کشور وجود دارد، اما مرکز فوق‌تخصصی درمان ناباروری ابن‌سینا با وجود محدودیت فضا و ساختمان همواره به عنوان یک مرکز شاخص مورد اقبال بیماران بوده است.

بر اساس این گزارش، پویش حمایت از زوج‌های نابارور از امروز آغاز شده است و تا روز جمعه پنجم خرداد ۱۴۰۲ به شرح ذیل ادامه خواهد داشت:

شنبه ۳۰ اردیبهشت: جمعیت، فرزندآوری و حمایت از زوج‌های نابارور

یکشنبه ۳۱ اردیبهشت: سن و باروری

دوشنبه اول خرداد: حفظ باروری

سه شنبه ۲ خرداد: باورهای نادرست درباره ناباروری

چهارشنبه ۳ خرداد: عوامل خطر ابتلا به ناباروری و راهکارها

پنجشنبه ۴ خرداد: ملاحظات روانشناختی در ناباروری

جمعه ۵ خرداد: سلامت باروری و اطمینان از تولد فرزند سالم

علاقمندان جهت آگاهی از برنامه‌های این پویش می‌توانند به صفحه اینستاگرام مرکز درمان ابن‌سینا avicennaclinic@ یا وب سایت مرکز درمان ابن‌سینا مراجعه کنند.

خواندن 214 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی