یادداشت ها

اطلاعات و یادداشت های پزشکی

هشت ماده غذایی برای افزایش قدرت باروری آقایان

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

1. گوجه فرنگی:

 گوجه فرنگی یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان لیکوپن است. چندین مطالعه درباره رابطه لیکوپن و باروری مردان نشان داده‌اند که مصرف لیکوپن به صورت خاص باعث بهبود تحرک و کیفیت اسپرم می‌شود. لیکوپن بیشتر در گوجه فرنگی پخته یا فرآوری شده یافت می‌شود و بهتر است آن را همراه با روغن زیتون میل کنید تا این آنتی اکسیدان محلول در چربی بهتر جذب شود.

2. آجیل (مغزهای خوراکی):

آجیل‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و مطالعات نشان داده‌اند مصرف روزانه 75 گرم آجیل (یک مشت)، شکل، کیفیت و تحرک اسپرم را افزایش می‌دهد. یک راه خوب برای مصرف روزانه آجیل، افزودن آن به سالاد به عنوان چاشنی و خوردن آن به عنوان یک میان وعده عصرانه است که کمک می‌کند سطح قند خون نیز تنظیم شود.

3. تخم کدو:

تخم کدو سرشار از زنیک (Zinc) است که نقش مهمی در بهبود وضعیت اسپرم و تولید تستوسترون دارد. همچنین این ماده غذایی سرشار از دیگر مواد معدنی٬ املاح مهم و ویتامین‌هاست. از تخم کدوی خام و ارگانیک که ارزش غذایی بالاتری دارد در سالاد، اسموتی و دیگر غذاها استفاده کنید.

4. عدس:

 عدس یکی از غنی‌ترین منابع غذایی فولات (فولیک اسید طبیعی) است که هم در افزایش توان باروری زنان مؤثر است هم مردان.

تحقیقات نشان داده است که مردانی که فولات کمتری در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ناهنجاری.های کروموزومی اسپرم قرار دارند.

همچنین عدس یکی از منابع گیاهی غنی از پروتئین و فیبر است. می‌توانید عدس را به شکل پخته و در ترکیب با برنج قهوه ای یا سبزیجات مصرف کنید.

5. بلوبری:

بلوبری منبع سرشار از آنتی اکسیدان‌های قدرتمند ضدالتهاب، از جمله کوئرستین و رسوراترول است.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند کوئرستین باعث بهبود سلامت (کیفیت و تحرک) اسپرم و رسوراترول موجب افزایش تعداد اسپرم می‌شود، مصرف یک مشت بلوبری در اسموتی یا همراه ماست یا به عنوان میوه، میان وعده خوشمزه و مفیدی است.

6. آب:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود کیفیت و تعداد اسپرم، آشامیدن مقدار کافی آب در طول روز است. مایع منی بر پایه آب تشکیل شده است و مصرف بیشتر مایعات، انزال را افزایش و تولید اسپرم را ارتقا می‌دهد. در میان مایعات آب بهترین گزینه است و حواستان باشد، کافئین باعث کاهش اسپرم می‌شود.

7. انار:

 انار منبعی سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به بهبود گردش خون، کاهش خطر بیماری‌های قلبی – عروقی و التهابات کمک می‌کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که انار باعث افزایش تولید تستروسترون و بهبود کیفیت اسپرم می‌شود و میل جنسی و خلق و خو را، هم در زنان و هم در مردان، بهبود می.بخشد. بنابراین روزی یک لیوان آب انار صد در صد طبیعی را فراموش نکنید.

8.  شکلات تلخ:

 شکلات تلخ یک منبع غنی از اسید آمینه ال- آرژنین است که می‌تواند شدت انزال و کمیت و کیفیت اسپرم را افزایش دهد. شکلات هر چه تلخ‌تر باشد، بهتر است. شکلات تلخ 85% بهترین گزینه است.

خواندن 3857 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی