یادداشت ها

اطلاعات و یادداشت های پزشکی

انار، میوه‌ای مفید برای باروری خانم‌ها

این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

انار افزون بر آنکه سرشار از فیبر رژیمی، فولات و ویتامین‌های A ،E، C ،B1، B2 ،B3 ،B5 ،B6 و مواد معدنی مثل آهن، کلسیم و روی است و باعث تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به سرطان می‌شود، برای بهبود توان باروری خانم‌ها نیز بسیار مفید است.

انار حاوی فولیک اسید و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که باعث افزایش گردش خون به رحم می‌شوند، شانس لقاح را بیشتر می‌کنند و از بروز آسیب به جنین در دورۀ بارداری جلوگیری می‌کنند.

چهار دلیل زیر نشان می‌دهند که چرا گنجاندن انار در تغذیه روزانه برای افزایش توان باروری و بهبود سلامت تولیدمثل خانم‌ها مفید است:

۱. انار حاوی فیتواستروژن است: دانه‌های انار دربردارندۀ استروژن‌های گیاهی است که از سیستم تولید مثل در برابر بیماری‌هایی همچون فیبروم و آندومتریوز و سرطان‌های رحم، تخمدان و پستان محافظت می‌کند.

۲. انار حاوی فولیک اسید است: فولیک اسید یکی از انواع ویتامین B است که شانس بارداری را افزایش می‌دهد و مانع ایجاد آسیب‌های مادرزادی در جنین می‌شود.

۳. انار باعث بهبود سلامت رحم می‌شود: مصرف انار باعث افزایش جریان خون در رحم و در نتیجه، سالم نگه داشتن دیوارۀ رحم می‌شود. سالم و نرمال بودن دیوارۀ رحم عامل مهمی در لانه‌گزینی جنین و شروع بارداری است.

۴. انار حاوی فلاونوئید و آنتی‌اکسیدان است: فلاونوئیدها و آنتی‌اکسیدان‌ها عوامل مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن و مبارزه با عفونت‌ها و بیماری‌هایند و از تخریب بافت و ابتلا به سرطان جلوگیری می‌کنند. این مواد همین کارکردها را در سیستم تولیدمثل نیز دارند و مانع ناباروری می‌شوند.

خواندن 5826 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی