اطلاعات علمی

آخرین اخبار و اطلاعات سلامت جنسی

دوره عفونت اچ آي وي

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)


دوره عفونت اچ آي وي


از زمانی که ویروس وارد بدن میشود تا زمانی که علامتهاي سایر بیماريها مشخص می شود، اصطلاحاً میگویند فرد مبتلا به اچ آي وي و بی علامت است. این دوره در صورت مراقبت و درمان می تواند حتی تا آخر عمر فرد بدون هیچ علامت بالینی ادامه یابد. در صورتی که درمان صورت نگیرد، این مدت در بدترین شرایط که تعداد ویروس زیاد و قدرت سیستم ایمنی پایین است می تواند 5 سال یا بیشتر هم طول بکشد. در صورتی که تعداد ویروس کم و قدرت سیستم ایمنی مناسب باشد حتی تا 20 سال هم طول می کشد. علیرغم اینکه در این مرحله هیچ علامتی وجود ندارد، اما در صورت تماس با خون یا ترشحات جنسی فرد، بیماري قابل انتقال است.

 

نقش درمان دوره


با کمک درمان دارویی می توان تعداد میکروب در خون را در حد نزدیک به صفر رساند، به این ترتیب ورود به فاز ایدز می تواند تا آخر عمر فرد اتفاق نیفتد و از آنجا که تعداد ویروس در خون کاهش یافته، قابلیت انتقال به دیگران کاهش می یابد.



دوره بیماري، ابتلا به ایدز

 
درصورتی که فرد تحت مراقبت و درمان نباشد، کاهش تدریجی نیروي دفاعی و ایمنی سلولی باعث می شود تا شخص در مقابل هر میکروبی که وارد بدنش می گردد نتواند مقاومت نماید و علائم انواع و اقسام بیماريهاي عفونی نادر و سرطان هاي مختلف را نشان می دهد، بیماريهایی که در افراد سالم سریعاً و بدون هیچ درمانی بهبود می یابند، در این افراد ممکن است ماهها طول کشیده و حتی منجر به مرگ آنان شود. به این مرحله، بیماري ایدز گفته می شود. پس تنها زمانی می گوییم فرد مبتلا به ایدز است که دچار نقص سیستم ایمنی شده است.



جمع بندي

 
1 .عامل بیماريزاي اچ آي وي ویروسی شناخته شده است.
2 .این ویروس، میکروب مقاومی نیست و خارج از بدن به راحتی با مواد ضد عفونی کننده معمولی از بین می رود.
3 .چون ویروس فقط درون گلبولهاي سفید زندگی میکند، پس فقط از طریق خون و ترشحات منتقل می شود لذا در روابط معمولی و اجتماعی به راحتی منتقل نشده. و فرد مبتلا هیچ خطري در زندگی معمولی براي دیگران ندارد.
4 .حتی اگر فردي مبتلا شود، به شرطی که تعداد ویروسهاي بیشتري وارد بدنش نشود و تحت مراقبت قرار گیرد میتواند سال هاي متمادي بدون علامت باشد.
5 .با دریافت دارو و مراقبتهاي به موقع می توان سطح ویروس در خون را به شدت پایین آورد و خطر انتقال بیماري به دیگران را  کم کرد


خواندن 199 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی