اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

تأثیر برگزاری کنگره اندومتریوز در هدایت به سمت درمان‌های کلاسیک

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا تأکید کرد
تأثیر برگزاری کنگره اندومتریوز در هدایت به سمت درمان‌های کلاسیک
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: چهار کنگره‌ای که تاکنون به همت پژوهشگاه ابن سینا و مرکز درمان ناباوری ابن سینا برگزار شده است، تأثیر بسزایی در تشخیص و درمان به موقع اندومتریوز و هدایت به سمت درمان‌های کلاسیک داشته است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در خصوص اهداف برگزاری کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز گفت: یکی از دغدغه‌های کشور بحث جمعیت است و اینکه چطور بودجه‌ها برای اثرگذاری در بحث جمعیت هدایت شوند. حدود یک پنجم زوجین نابارور هستند و زمانی که برای درمان مراجعه کرده و از آنها حمایت می‌کنیم، تقریباً ۴۰ درصد زوج‌های درمان‌شده صاحب فرزند می‌شوند. حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد بیماران نابارور، درصدی از اندومتریوز را دارند و فعالیت در این حوزه قطعاً بر نرخ جمعیت اثرگذار خواهد بود.

دکتر صادقی تبار افزود: نخستین تشکیلات متمرکز درمان اندومتریوز در کشور در مرکز درمان ناباروری ابن سینا در سال ۱۳۹۰ راه‌اندازی شد. کلینیک اندومتریوز این مرکز توانست این بیماری را به جامعه پزشکی و مردم بهتر معرفی کند.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا تأکید کرد: چهار کنگره‌ای که تاکنون به همت پژوهشگاه ابن سینا و مرکز درمان ناباوری ابن سینا در این حوزه برگزار شده است، تأثیر بسزایی در تشخیص و درمان به موقع اندومتریوز و هدایت به سمت درمان‌های کلاسیک داشته است.

دکتر صادقی تبار به وضع این بیماری در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: اندومتریوز در کشورهای همسایه مغفول مانده است؛ به عنوان مثال برخی از متخصصان کشور سوریه درخواست همکاری و آموزش دیدن در کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا را داشتند، زیرا چنین تشکیلات پیشرفته و مشابه کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز در این کشورها وجود ندارد. برگزاری کنگره جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز از جنبه یک وظیفه ملی قابل ستایش است، زیرا اثراتی بیشتر از درمان تعدادی بیمار داشته است.

قرار گرفتن بیمار مبتلا به اندومتریوز در یک پازل درمانی

دکتر خدیجه شادجو، فلوشیپ زنان و زایمان و لاپاراسکوپی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا نیز تأکید کرد: تقریباً ۱۹۰ میلیون زن در جهان دچار اندومتریوز هستند. اندومتریوز در چند دهه قبل مقوله ناشناخته‌ای در حوزه تشخیص و درمان بود. یک دهه قبل نخستین کلینیک اندومتریوز کشور در مرکز درمان ناباروری ابن سینا ایجاد شد و به سرعت پیشرفت کرد. چند رشته‌ای بودن یکی از ویژگی‌های کلینیک اندومتریوز است که در آن بیمار، در یک پازل درمانی شامل گروه پزشکی تشخیص، تصویربرداری، فریز بافت و جنین، تیم مجرب جراحی لاپاراسکوپی، اورولوژیست و .. قرار می‌گیرد.

دکتر شادجو تصریح کرد: در کنار مباحث درمانی، حوزه آموزش را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم و همکاری‌های خوبی با مراکز بین‌المللی داریم و فعالیت‌های این مرکز را گسترش می‌دهیم. برگزاری کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز نیز فرصت مغتنمی برای به اشتراک گذاشتن تجارب متخصصان این حوزه است. متخصصان ایرانی مقیم خارج همیشه به عشق وطن با ما همکاری داشته‌اند و متخصصان بین‌المللی نیز از انتقال و به اشتراک گذاشتن تجربیات استقبال می‌کنند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا گفت: در جشنواره فیلم‌های لاپاراسکوپی نیز می‌توانیم کارهای یکدیگر را دیده و مطالب جدیدی بیاموزیم؛ یعنی در کنار هم یاد بگیریم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

چهارمین کنگره بین‌المللی جراحی‌های کم تهاجمی زنان و اندومتریوز (EMIG ۲۰۲۲) در تاریخ‌های ۷ و ۸ و همچنین ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پژوهشگاه ابن سینا به نشانی avicennaclinic.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۲۲۴۳۲۰۲۰-۰۲۱ داخلی‌های ۴۵۵ و ۴۵۶ تماس بگیرند.

خواندن 379 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی