اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

همکاری بیمه سلامت و مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهت افزایش نرخ رشد جمعیت

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر مرکز درمان فوق تخصصی ناباروری ابن سینا مطرح کرد:
همکاری بیمه سلامت و مرکز درمان ناباروری ابن سینا جهت افزایش نرخ رشد جمعیت

دکتر علی صادقی تبار در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت گفت: درمان ناباروری در کشور طی سالیان دور به عنوان یک خدمت لوکس پزشکی بود، به عبارتی در شرایطی که هدف کاهش جمعیت در کشور بود؛ به هیچ عنوان بیمه ها خدمات درمان ناباروری را تحت پوشش قرار نمی دادند.
مدیر مرکز درمان فوق تخصصی ناباروری ابن سینا افزود: با تغییر رویکردی که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال های اخیر نسبت به افزایش جمعیت و بازنگری در سیاست های جمعیتی صورت گرفت؛ مسئولان ذی ربط به درمان ناباروری با دقت بیشتری نظر کردند؛ لذا در سال گذشته و در همین راستا مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که درمان ناباروری تحت پوشش یبیمه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: مجموعه های جهاد دانشگاهی از جمله رویان، ابن سینا و چند مجموعه دیگر در سراسر کشور، همواره بر این موضوع تاکید دارند که عارضه ناباروری به طور حتم بیماری بوده و حمایت های بیمه ای باید برای این مشکل ایجاد شود، حتی طی سال های اخیر برای کاهش بار مالی بیماران برخی خدمات را با رایزنی تحت پوشش بیمه قرار دادیم؛ به طوری که آزمایشگاه تشخیص طبی و داروخانه که حدود 40 درصد هزینه های بیمار در قسمت آی وی اف را به خود اختصاص می داد؛ تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
صادقی تبار تاکید کرد: سازمان بیمه سلامت ایران به عنوان یک سازمان معتمد بیمه ای تاکنون اقدامات مناسبی را در حمایت از درمان ناباروری انجام داده و جهاد دانشگاهی از ارکان اصلی شورای سیاست گذاری، در کنار بیمه ها و وزارت بهداشت حضور داشته و با اتخاذ راهکارها و برنامه های لازم تلاش می کند منابع مورد نیاز درمان ناباروری در اختیار بیماران قرار گیرد.
مدیر مرکز درمان فوق تخصصی ناباروری ابن سینا اظهارداشت: مرکز ابن سینا و رویان به عنوان دو مرکز فعال و مهم، به عنوان مراکز پایلوت قرار است طرح جامعی از حمایت زوجین نابارور را با بیمه دنبال کنند، تا خدمات درمان ناباروری در اختیار بیماران قرار گیرد؛ البته بیمه سلامت اقدام شایسته ای را در این باره انجام داده تا علاوه بر آنکه از این مقطع به بعد زوجین از خدمات بیمه ای درمان ناباروری استفاه کنند؛ بلکه افرادی که از ابتدای  سال 1400 نیز هزینه ای در درمان ناباروری پرداخت کردند، می توانند با ارایه اسناد مورد نظر تحت عنوان خسارت متفرقه از پوشش بیمه ای بهره مند شوند.
وی گفت: بدون تردید با در نظر گرفتن سیاست های مناسب در درمان ناباروری و حمایت های بیمه ای، نرخ رشد جمعیت تا حد بسیار زیادی اصلاح خواهد شد.
صادقی تبار تاکید کرد: همچنین باید به این مساله دقت کرد که در نظر گرفتن پکیج های درمانی در کنار درمان آی وی اف، برای زوجین پوشش بیمه ای داده شود که خوشبختانه این نگاه مثبت در سازمان بیمه سلامت وجود دارد.

خواندن 340 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی