اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

پرداخت ۵۰ میلیون تومانی هزینه‌های درمان ناباروری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر عامل بیمه سلامت ایران می‌گوید: تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه‌های مربوط به درمان ناباروری را بعد از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی پرداخت می‌کنیم.
هزینه‌های بالای درمان ناباروری، قصه پرغصه بسیاری از زوجین نابارور است که برای بچه دار شدن مجبور به پرداخت هزینه‌های کمرشکن هستند.
طبق آمار از هر ۵ زوج یک زوج مشکل ناباروری دارند. دکتر افسانه شهبخش متخصص زنان و زایمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما می‌گوید: زمان اقدام برای بچه دار شدن زوجین بسیار مهم است تا به موقع برای ناباروری اقدام کنند. اگر زوجی قبل از سن ۳۵ سال باشند و یک سال اقدام به بارداری کرده باشند و خانم باردار نشده باشد باید به مراکز ناباروری مراجعه کنند.
وی می‌افزاید: البته استثنائاتی هم دارد. اگر خانمی بیماری زمینه‌ای داشته باشد و یا سابقه جراحی روی تخمدان‌ها داشته باشد توصیه نمی‌شود که یک سال بعد از ازدواج اقدام به بارداری کند. از همه مهمتر سن زوجین است. اگر خانمی سن بالای ۳۵ سال داشته باشد پیشنهادمان این است که یک سال صبر نکند و چند ماه بعد از اقدام حتما به مراکز ناباروری مراجعه کند.
بند «۳» سیاست‌های کلّی جمعیّت ابلاغی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳، بر «پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان» تأکید دارد.
 همچنین در بند «ح» تبصره «۱۷» قانون بودجه ۱۴۰۰ بر «پوشش ۹۰ درصد کل هزینه‌های سه دوره کامل یکی از روش‌های کمک باروری (آی. سی. اِس. آی) و (آی. وی. اِف) برای هر زوج نابارور و «پوشش هزینه‌های دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری» تأکید می‌کند.
بر این اساس دکتر محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما خاطر نشان می‌کند: هزینه‌های مربوط به خدمات ناباروری در بخش دولتی و خصوصی توسط بیمه سلامت تا سقف ۹۰ درصد پرداخت می‌شود که شامل خدمات تشخیصی و درمانی از جمله میکرو اینجکشن؛ آی وی اف و سایر خدمات درمانی می‌شود.
وی می‌افزاید: برای آزمایش‌ها و دارو‌ها هم بیمه سلامت هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. زوج‌هایی که مشکلات ناباروری دارند می‌توانند به مراکز دولتی و خصوصی مراجعه کنند. ما در سال تا سقف ۵۰ میلیون تومان هزینه‌های مربوط را بعد از انجام اقدامات تشخیصی و درمانی پرداخت می‌کنیم.
دکتر ناصحی می‌گوید: توجه کشور و نظام به این است که بتوانیم انگیزه‌های لازم را فراهم کنیم تا در بُعد جمعیتی زوج‌هایی که مشکلاتی برای باروری دارند چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی امکانات برای درمان در اختیار داشته باشند و ما بتوانیم هزینه هایشان را پرداخت کنیم.

خواندن 2508 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی