اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

سبک زندگی سالم احتمال موفقیت درمان ناباروری را افزایش می‌دهد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نیلوفر معترف متخصص ناباروری زنان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: سبک زندگی به راحتی و بدون صرف هزینه سنگین قابل اصلاح است و با تصحیح آن می توان علاوه بر داشتن بدنی سالم، قدرت باروری بهتری هم داشت.

وی به هموطنانی که قصد فرزندآوری دارند توصیه کرد که زمان ازدواج را به سنین بالاتر موکول نکنند، وزن خود را در محدوده مناسب نگه دارند و از رفتارهای پر خطر جنسی و مصرف الکل و سیگار اجتناب کنند.

فلوشیپ ناباروری تاکید کرد: این افراد همچنین باید خواب و استراحت کافی داشته باشند و استرس و تنش های جسمی و روحی را از خود دور کنند.

وی ادامه داد: فعالیت مستمر ورزشی و تغذیه مناسب شامل استفاده از میوه و سبزیجات تازه و ماهی و کاهش مصرف چربی های اشباع شده، گوشت قرمز، چای و قهوه را در برنامه خود قرار دهند.

معترف در پاسخ به این سوال که آیا سبک زندگی چه مقدار بر ناباروری موثر است، گفت: سبک زندگی فاکتوری مهم و موثر بر سلامت عمومی و به تبع آن بر سلامت باروری است.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا روی آوردن به زندگی صنعتی سبب ناباروری بیشتر در زنان و مردان می شود، گفت: تعداد زوجین نابارور به خصوص در جوامع صنعتی در سال های اخیر افزایش پیدا کرده است.

این متخصص ناباروری زنان افزود: قطعا سبک زندگی مدرن امروزی و تغییرات محیطی بر این افزایش شیوع ناباروری تاثیر گذار بوده است. با صنعتی شدن جوامع بسیاری از ابعاد سبک زندگی به سمت ناسالم تر شدن تغییر پیدا کرده است.

فلوشیپ ناباروری افزود: در این جوامع معمولا به دلیل مشغله شغلی و تحصیلی سن ازدواج بالاتر رفته، تغذیه افراد ناسالم تر شده، کم تحرکی و شیوع چاقی افزایش یافته و افراد بیشتر در معرض آلودگی هوا و استرس های شغلی و محیطی قرار دارند که همگی آثار مخربی بر قدرت باروری و سلامت افراد دارند.

وی با بیان اینکه نوع زندگی روستایی و آداب و رسوم در بین آنان چه تاثیری بر قدرت باروری این افراد دارد، گفت: در سبک زندگی روستایی افراد معمولا در سنین پایین تر ازدواج می کنند، استرس و تنش کمتر و فعالیت بدنی مستمر روزانه بیشتر و تغذیه سالم تری دارند و کمتر از غذاهای فرآوری شده و بیشتر از مواد ارگانیک و تازه استفاده می کنند که همگی آثار مثبتی بر سلامت و قدرت باروری آنان دارند.

معترف ادامه داد: تنها نکته منفی در روستاها، استفاده از علف کش ها و سموم دفع آفات توسط کشاورزان است که می تواند آثار مخربی بر سلامت و قدرت باروری داشته باشد.

وی افزود: با رعایت موازین ایمنی و پوشاندن صورت و بدن و وجود تهویه مناسب در زمان استفاده از این مواد، می توان از فرد حفاظت کرد.

خواندن 310 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی