اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

افزایش شانس باروری با کمک سلول های بنیادی خون قاعدگی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

رئیس پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی:
افزایش شانس باروری با کمک سلول های بنیادی خون قاعدگی
رئیس پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی از افزایش شانس باروری بانوان با کمک سلول های بنیادی خون قاعدگی خبر داد و گفت: بانوانی که تخمدان ضعیفی دارند یا نزدیک به سن یائسگی هستند برای حفظ باروری شان می توانند از این روش درمانی استفاده کنند.

دکتر محمد رضا صادقی، رئیس پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی در گفتگو با سیناپرس گفت: اکنون مرکز درمان ناباروری ابن سینا به عنوان مرکز پیشرو در درمان ناباروری دستاوردهای خوبی در زمینه درمان آندومتریوز و افزایش شانس باروری با کمک سلول های بنیادی خون قاعدگی کسب کرده است. سال گذشته کلینیک آندومتریوز مرکز ابن سینا را گسترش دادیم تا بتوانیم با کمک تجهیزات پیشرفته این کلینیک پذیرای تعداد بیشتری از بیماران مبتلا به آندومتریوز باشیم. خدا را شکر تاکنون اقبال خیلی خوبی هم از سوی مردم و بیماران صورت گرفته است.

دکترای تخصصی بیوشیمی بالینی افزود: تجهیز و افزایش امکانات کلینیک سلول درمانی مرکز ناباروری ابن سینا نیز از دیگر اقدامات این مجموعه است که توانسته ایم با کمک سلول های بنیادی راهی برای درمان بیماری های ناباروری پیدا کنیم.
وی اظهارداشت: هم اکنون سلول های بنیادی کاربردهای گسترده ای دارند. در پژوهشگاه رویان ما تمرکزمان را روی سلول های خون قاعدگی معطوف کرده ایم. سلول هایی که هم اکنون به عنوان یک منبع تجدید پذیر هستند و بانوان ماهانه دچار خونریزی می شوند. ما می توانیم با جمع آوری این خون ها، سلول های بنیادی را جدا و ذخیره سازی کنیم. از اینرو بانک خون سلول های بنیادی خون قاعدگی را تاسیس کرده ایم و هم اکنون تعداد زیادی از افراد در نوبت قرار دارند تا سلول های بنیادی خون قاعدگی شان جمع آوری و ذخیره شود؛ این سلول های بنیادی پس از جمع آوری، کشت داده شده و پس از تکثیر، ذخیره می شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در مجموعه ابن سینا، بانوانی که تخمدان ضعیف دارند و پاسخ دهی تخمدان شان ضعیف است با استفاده از سلول های بنیادی تحت درمان قرار می گیرند. همچنین بانوانی که در سن مرز یائسگی قرار دارند، برای کاهش شدت و حفظ باروری شان می توانند از سلول های بنیادی خون قاعدگی خودشان استفاده کنند.

صادقی بیان کرد: هم اکنون دورنمایی روشنی برای این حوزه متصور است زیرا سلول های بنیادی بالغ و حاصل از مزانشیمی یا مکانیکال می توانند کاربردهای زیادی داشته باشد. کما اینکه امروزه مشاهده می کنیم این سلول ها برای درمان مباحث مختلفی مانند قلب و عروق، سیستم عصبی و ... کاربرد دارند.

رئیس پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی تاکید کرد: هم اکنون نتایج اقداماتی که ما پیرامون این مساله انجام داده ایم مورد تایید است و مجوزهای لازم را نیز برای درمان ناباروری و حفظ باروری برخی زوجین با استفاده از سلول های بنیادی خون قاعدگی دریافت کرده ایم.

خواندن 298 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی