اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت، پویش فرزندآوری و حمایت از زوج‌های نابارور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
به مناسبت روز ملی جمعیت

۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت، پویش فرزندآوری و حمایت از زوج‌های نابارور

پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی ابن سینا، از ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت پویش جمعیت، خانواده و فرزندآوری؛ حمایت از زوج‌های نابارور را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا؛ با توجه به کاهش چشمگیر نرخ رشد جمعیت در سال‌های اخیر و ابلاغ سیاست‌های ترویج فرزندآوری از سوی مقام معظم رهبری، روز ۳۰ اردیبهشت روز ملی جمعیت نام گرفته است. به همین مناسبت، مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا در سال‌های اخیر هر ساله ۲۵ تا ۳۰ اردیبهشت پویشی در حمایت از زوج‌های نابارور برگزار می‌کند.
طبق آخرین آمارها، حدود بیست درصد از زوج‌های کشور با مشکل ناباروری مواجه‌اند و این بدان معناست که از هر پنج زوج، یک زوج تمایل به فرزندآوری دارند، اما نیاز به حمایت برای درمان دارند. زوج‌های نابارور از یک سو با فشار‌های روانی، عاطفی، خانوادگی و اجتماعی ناباروری دست به گریبانند و از دیگر سو، هزینه‌های درمان مانعی جدی برای آنهاست.
هدف مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا از برگزاری این پویش توجه دادن سیاست‌گذاران و مسئولان به این سرمایۀ بالقوۀ جمعیتی و جلب حمایت‌های مالی برای مراکز درمان ناباروری و برقراری پوشش بیمه‌ای برای زوج‌های نابارور و همچنین، اصلاح باور‌های نادرست و تابوزدایی از ناباروری در عرصه جامعه است.
افزون بر نشست‌های خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوعات حمایت از زوج‌های نابارور و اندومتریوز و ناباروری، طرح ویزیت رایگان برای زوج‌های نابارور در مرکز ابن‌سینا، برگزاری لایو‌های آموزشی با متخصصان با موضوعات عوامل خطر ناباروری، باور‌های نادرست درباره ناباروری، سلامت باروری، روش‌های نوین درمان ناباروری و اندومتریوز، برگزاری وبینار‌های تخصصی و همچنین برگزاری مسابقه بهترین دلنوشته با موضوع ناباروری در صفحه رسمی این مرکز در فضای مجازی از جمله بخش‌های این پویش است.

نشست تخصصی «حمایت از زوج‌های نابارور؛ هزینه‌ها و بیمه‌ها»

مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا اعلام کرد: در پویش «خانواده، جمعیت و فرزندآوری؛ حمایت از زوج‌های نابارور» موضوع تخصصی «حمایت از زوج‌های نابارور؛ هزینه‌ها و بیمه‌ها» بررسی می شود.

در پویش «حمایت از زوج‌های نابارور» نشست خبری با حضور دکترمحمدرضا صادقی، رییس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، آقای دکتر علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، خانم دکتر سوسن عزیزمحمدی، رییس بیمارستان هاجر (به نمایندگی از بیمه نیروهای مسلح) و نمایندگان بیمه‌های تأمین اجتماعی و سلامت ایرانیان برگزار می‌شود.

هزینه‌های بالای درمان و نبود پوشش بیمه‌ای مناسب برای خدمات درمان ناباروری، یکی از موانع اصلی زوج‌های نابارور برای شروع و پیگیری درمان است. اگرچه خوشبختانه پارسال، با همکاری سازمان بیمه نیروهای مسلح خدمات درمان ناباروری در مرکز ابن‌سینا تحت پوشش کامل این بیمه قرار گرفته است و این اقدام گام بزرگی در حمایت از زوج‌های نابارور به شمار می‌رود، اما لازم است که دیگر سازمان‌های بیمه‌گر نیز در این مسیر گام بردارند.

از این رو، در این نشست تخصصی موانع پوشش بیمه‌ای برای خدمات درمان ناباروری و راهکارهای حمایتی برای زوج‌های نابارور بررسی می‌شود.

این نشست یکشنبه‌ ۲۶ اردیبهشت ساعت ۱۳ تا ۱۴ در محل سالن همایش‌های مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.
خواندن 454 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی