اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

کارگاه جامع آنالیز PCR و Real Time PCR پایان بهمن ماه برگزار می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ابن سینا در راستای افزایش آگاهی آموخته‌های مرتبط با علم و دانش مخاطبین کارگاه جامع آنالیز PCR وReal Time PCR را بهمن ماه سال جاری و طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می‌کند.
به گزارش مفدا، Real Time PCR نوعی PCR است که در آن توالی تکثیر شده به صورت کمی سنجیده می‌شود. برای این کار از دستگاه Real-time PCR استفاده می‌شود که از یک سیستم اپتیکی بهره برده و میزان DNA هر نمونه توسط آن محاسبه می‌شود.

تکنیک Real-time PCR جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها در طول فرآیند PCR است، بنابراین تقویت و تشخیص در یک مرحله واحد ترکیب می‌شود. این نتیجه با استفاده از انواع شیمی‌های مختلف فلورسنت به دست می‌آید که غلظت محصول PCR را با شدت فلورسانس مرتبط می‌کند.

تکنیک Real-Time PCR روند تخصصی است که به یک واکنش PCR اجازه می‌دهد تا "در زمان واقعی" با پیشرفت واکنش، تجسم شود.

از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به تجزیه و تحلیل بیان ژن در شاخه‌های تحقیق سرطان و تحقیقات دارویی، و تشخیص و مدیریت بیماری در شاخه‌های کمیت ویروسی، آزمایش مواد غذایی برای تشخیص درصد مواد غذایی GMOو پرورش حیوانات و نباتات در حوزه شماره کپی ژن اشاره کرد.

از دیگر مزایای کاربرد آزمایش Real-time PCR حساسیت آن در سنجش میزان بیان ژن‌هاست به این معنی که به راحتی کپی از رونوشت مورد نظر را هم تشخیص می‌دهد.

این روش هم در زمینه تحقیقاتی هم در زمینه بالینی و تشخیص بیماری‌ها به کار برده می‌شود بر همین اساس پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم پزشکی جهاد دانشگاهی ابن سینا کارگاه جامع آنالیز PCR وReal Time PCR را بهمن ماه سال جاری برگزار می‌کند.
از مهم‌ترین سرفصل‌های این کارگاه می‌توان به اصول استخراج RNA و بررسی کیفیت محصول، سنتز cDNA، مبانی و انواع PCR، اصول طراحی پرایمر، سنتز cDNA و تکثیر cDNA حاصل با PCR، الکتروفورز ژل آگارز، آنالیز نتایج Real Time PCR و محاسبات مربوطه، گایدلاین پیشبرد آزمایش و ارائه صحیح نتایج جهت چاپ مقاله اشاره کرد.

گفتنی است، علاقمندان برای شرکت در این دوره و یا کسب اطلاعات بیش‌تر درباره کارگاه‌های آموزشی و تخفیف‌ها می‌توانند به سایت www.avicenna.com مراجعه و یا با شماره‌های ۲۲۴۳۲۰۲۰-۰۲۱داخلی ۴۵۹ و ۰۲۱-۲۲۴۳۱۹۴۵تماس حاصل کنند.
شایان ذکر است مجموعه آزمایشگاه‌های مرکزی تحقیقات پژوهشگاه ابن سینا با هدف کمک به انجام و پیشبرد طرح‌های پژوهشی محققان، ارائه خدمات به دانشجویان و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور را بر بستر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

خواندن 71 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی