اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

زنده‌ یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی نمونه‌ کامل نگرش و مدیریت جهادی در عرصه‌ دانش است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فناوری‌های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی- ابن‌سینا، مدیران و اساتید این پژوهشگاه با ارائه خاطرات شیرین و ماندگار از زنده‌ یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی طی سال‌های پس از درگذشت ایشان، همواره بر این نکته اذعان دارند که ایران مفاخر زیادی به خود دیده است و به‌ ویژه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، با ترویج فرهنگ خود باوری و استقلال، عرصه برای ظهور و حضور استعدادهای درخشان و متعهد در ایران فراهم شد، اما در این میان، زنده‌ یاد دکتر آشتیانی یکی از مفاخر بی‌بدیلی است که توانست با نگرش جهادی و توانایی‌های شگرف خود در عرصه‌ علوم پزشکی بدرخشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دکتر آشتیانی، توانایی در نهادسازی بود و این جهادگر فقید افزون بر دانش و تخصص، توانمندی بزرگی داشتند و آن ایجاد نهاد بود. کارنامه‌ی درخشان ایشان در تأسیس و مدیریت جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه علوم پزشکی ایران و پژوهشگاه رویان به‌خوبی نشان‌ دهنده‌ این بینش و توانمندی است.

ما دانشمندان و متخصصان بسیار درخشان و زبده‌‌ای در ایران داشته‌ایم، اما تعداد اندکی از ایشان توانسته‌اند با ایجاد نهادهای ریشه‌دار، باعث تداوم، توسعه و شکوفایی حوزه‌‌ی کاری خود شوند. دکتر آشتیانی با درک عمیق مفهوم جهاد در عرصه علم و دانش و با خلاقیت و توانایی کم‌نظیر خود توانست در دشوارترین شرایط، یعنی در دوره‌ای که ایران اسلامی، دوران دفاع مقدس را پشت سر می‌گذاشت، با غلبه بر همه‌ دشواری‌ها و محدودیت‌ها، با اعتماد به نیروهای مستعد و متعهد کشور، نهاد پژوهشی و درمانی‌ای همچون پژوهشگاه رویان را تأسیس کند که امروز همچنان برقرار و پویا است و جایگاهی ویژه در عرصه علوم و فناوری‌های نوین زیستی، به‌ویژه در حوزه تولیدمثل، در ایران و جهان دارد.

زنده‌ یاد دکتر کاظمی آشتیانی نامی ماندگار در حوزه سلامت و به‌ ویژه ناباروری و سلول‌های بنیادی و الگویی بی‌مانند، نه‌ فقط برای مدیران کشور، بلکه برای جوانان است. الگویی که با دستاوردهای ارزشمند در عمر کوتاه و پربارش، توانست به جوانان ایرانی نشان دهد که با داشتن ایمان و نگرش جهادی و با اتکا به استعدادها و توانمندی‌های خود می‌توانند به قله‌های رفیع دانش دست یابند و در جهان بدرخشند.

تلاش برای شناساندن ابعاد مختلف زندگی پربار و دستاوردهای گران‌قدر این چهره‌های پرفروغ و ماندگار به جامعه و پیروی از منش و روش ایشان، قطعاً در ترویج اعتماد به‌ نفس و خود باوری در جوانان و نگرش جهادی در مدیران کشور بسیار اثرگذار است.

خواندن 65 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی