اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

چرا برخی از مادران تمایل به شیردهی ندارند؟

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

اختصاصی – کیاپرس/ جراح و متخصص زنان و زایمان عضو تیم تخصصی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا در پاسخ به این سوال که چرا برخی از مادران تمایل به شیردهی ندارند؟ گفت: عدم آگاهی مادران از فواید شیردهی، وضعیت جسمی و روحی آنان، ابتلا به بیماری و شاغل بودن از جمله دلایلی است که سبب عدم تمایل آنان به شیردهی نوزادان می شود.

دکتر معصومه بختیاری در گفت و گو با خبرنگار کیاپرس اظهار داشت: برخی از مادران بیماران خاصی دارند یا دچار افسردگی بعد از زایمان می شوند به همین دلایل ممکن است تمایل به شیردهی نداشته باشند.

وی ادامه داد: مادرانی که عفونت یا دردی بر اثر بارداری یا زایمان دارند یا تعدادی از مادران شاغل هستند و در فاصله زمانی کوتاهی باید به سرکار خود برگردند، امکان کمی برای شیردهی دارند.

دکتر بختیاری ادامه داد: در موارد بسیار اندک و به ندرت هم مادران برای حفظ زیبایی اندام شان از شیردهی نگران هستند و تمایلی به این کار ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی از این موارد با آموزش های لازم قابل پیشگیری است، افزود: شرایط لازمی برای داشتن یک محیط مناسب به دور از استرس و خستگی باید برای مادران فراهم شود تا آنان بتوانند شیردهی را در شش ماه اول زندگی نوازد داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که چه نکاتی را مادران قبل از تولد برای شیردهی بهتر به نوزادان باید رعایت کند؟ گفت: بطور کلی می توان گفت که مادران باید آموزش های لازم برای این موضوع را ببیند تا هم شیردهی بهتری داشته و هم خود و نوزاد از مزیت های شیردهی بهره کافی را ببرند.

دکتر بختیاری ادامه داد: مادران باید روش صحیح در آغوش گرفتن نوزاد را آموزش ببیند تا برای این کار آمادگی ذهنی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آنان باید آگاهی در مورد درد یا زخم اطراف نوک سینه و عفونت سینه باید داشته باشد، گفت: در صورتی که نیاز به دوشیدن شیر از سینه شد باید روش نگهداری صحیح آن را بداند.

خواندن 172 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی