اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

درمان ناباروری در ایران؛ كم‌هزینه و نتیجه‌بخش

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر علی صادقی‌تبار در مصاحبه با برنامه صبح و گفتگو با اشاره به این كه در گذشته بسیاری ایرانی‌ها معادل ۱۰ هزار پند هزینه می‌كردند تا در انگلیس تحت درمان ناباروری قرار گیرند، گفت: مؤسسه رویان شاهد این رنج بود و تلاش كرد تا هم‌وطنان برای بچه‌دارشدن سختی زندگی دو‌ماهه در خارج كشور را تحمل نكنند.

وی افزود: خوشبختانه ظرف سه دهه این اتفاق در كشور شكل گرفت و درحال‌رشد است و امروز به جایی رسیدیم كه همه تكنیك‌های درمان ناباروری را در كشور اجرایی كرده‌ایم و حتی تكنیك‌های جدیدی در ایران صورت می‌گیرد كه در مرزهای دانش قرار گرفته و لذا حرف‌های جدیدی برای گفتن داریم.

دکتر علی صادقی‌تبار استفاده از سلول‌های بنیادین را در بهبود باروری بانوان یكی از این دستاوردها دانست و افزود: این اتفاق باعث شده رنج ماندن طولانی‌مدت در خارج كشور برای هم‌وطنان رخ ندهد و هزینه‌ها بسیار كمتر از قبل شود.

مدیر مركز درمان ناباروری و سقط مكرر ابن‌سینا با بیان این كه جنین در هر نقطه از دنیا اگر در آزمایشگاه پدید آید، یك انسان چندسلولی با هویت یك انسان بالغ ولی فاقد سیستم ایمنی است، گفت: تمهیدات و تجهیزات و امكانات پیچیده‌ای نیاز است تا این انسان از خطرات محیط نظیر آلودگی‌ها، تشعشع و میكروب‌ها حفظ شود و پس از رشد در رحم مادر قرار گرفته و سیستم ایمنی را برای خود ایجاد كند.

ازاین‌رو امكانات تولیدمثل در همه جای دنیا گران‌قیمت و پر هزینه است و معادل ۱۰ هزار یورو می‌باشد و در كشورهای خاورمیانه این هزینه‌ها كمتر بوده و حدود ۵ هزار دلار در كشورهای حاشیه خلیج‌ فارس شكل می‌گیرد؛ ولی در ایران هزینه‌هایی به‌مراتب پایین‌تر دارد.

دکتر علی صادقی‌تبار به رادیو گفت‌وگو گفت: زوجین باید آگاهی داشته باشند و بدانند فرصت فرزند دار شدن طولانی نیست و هر زمان اراده كنند، موفق خواهند شد.

وی در تعریف ناباروری گفت: زنانی كه كمتر از ۳۵ سال دارند، اگر یك سال به‌صورت مرتب و هر ماهه برای بچه‌دارشدن اقدام نمایند و موفق نشوند، باید به مراكز ناباروری مراجعه كنند.

دکتر علی صادقی‌تبار با بیان این كه سه بار درمان نیاز است تا یك زوج به‌صورت میانگین باردار شوند، گفت: برخی در نوبت‌های چهارم، پنجم یا ششم باردار خواهند شد.

خواندن 197 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی