اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

پیشگامی جهاددانشگاهی در ارایه خدمات درمان ناباروری در کشور/ طرح این نهاد به مجلس برای تسهیل پرداخت هزینه درمان ناباروری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که این نهاد از مجموعه های پیشرو و فعال در حوزه ارایه خدمات درمان ناباروری در کشور است، گفت: جهاددانشگاهی طرحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده تا در صورت تصویب هر زوج نابارور در یکی از مراکز درمان ناباروری بتواند از بودجه‌های حمایتی که دولت اختصاص داده بهره‌مند شوند.
به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر علی صادقی تبار مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا جهاددانشگاهی با اشاره به این‌که این نهاد از سازمان‌های پیشرو و فعال در حوزه ارائه خدمات درمان ناباروری در کشور است گفت: این سازمان در اولین سال‌های شکل‌گیری مراکز درمان ناباروری با راه‌اندازی پژوهشگاه رویان و سپس پژوهشگاه ابن‌سینا نسبت به ارائه خدمات درمان ناباروری همت گمارد.

وی به مناسبت چهل و سومین سالگرد تشکیل این نهاد گفت: امروزه قریب یک سوم دوره‌های درمان ناباروری کشور بر عهده مراکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی بوده که از گسترش جغرافیایی مطلوبی نیز در کشور برخوردار است.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا جهاددانشگاهی ادامه داد: با توجه به اینکه درمان ناباروری در تمام دنیا مستلزم بهره‌برداری از مواد مصرفی، محیط‌های کشت، ابزار و تجهیزات با تکنولوژی بالا و گران قیمت است، لذا ضروری است بهترین تکنولوژی‌ها و ابزار درمان ناباروری برای متخصصان این مراکز تامین شود.

دکتر علی صادقی تبار با بیان این‌که بهره‌برداری از تکنولوژی‌های نوین شانس موفقیت درمان ناباروری را بالا می‌برد، گفت: لیکن پوشش‌های بیمه‌ای و حمایت‌های مالی و اقتصادی دولت و سیستم‌های حمایتی می‌تواند در سهل و آسان کردن دریافت این خدمات برای زوجین نابارور راهگشا باشد.

وی اظهار کرد: متاسفانه امروزه سازمان‌های بیمه‌گر با ادعای پوشش ۹۰ درصدی برای هزینه‌های درمان ناباروری اطلاع رسانی ناصحیحی را در رسانه‌ها انجام می‌دهند. در صورتی که این پوشش با فرایند پیچیده و پرپیچ و خمی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد و بسیاری از بیماران در مراکز مختلف درمانی بایستی پس از پرداخت هزینه با جمع‌آوری اسناد خسارت سرپایی به سازمان‌های بیمه‌گر مراجعه کرده و بخشی از هزینه‌های پرداختی خود را دریافت کنند.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا جهاددانشگاهی تصریح کرد: در این رابطه جهاددانشگاهی طرحی را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است تا در صورت تصویب با فرایند سهل و آسانی به هر زوج نابارور با ثبت کد ملی و شناسه شناسایی خود در یکی از مراکز درمان ناباروری بتواند از بودجه‌های حمایتی که دولت اختصاص داده است بهره‌مند شده و این مبلغ که بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمان را پوشش می‌دهد مستقیماً به حساب مرکز ارایه دهنده خدمات واریز شود. در این صورت دریافت خدمات بسیار سهل و آسان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که حدود سه و نیم میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و تعداد دوره‌های درمان ناباروری در کل کشور کمتر از ۱۳۰ هزار دوره در هر سال است، گفت: این فاصله عمیق و زیاد بین درمان ناباروری انجام شده در کشور با جمعیت نابارور حاکی از آن است که تعداد بسیار زیادی از زوجین در انتظار و چشم به راه داشتن فرزند خود هستند.

دکتر علی صادقی تبار در پایان گفت: ارائه خدمات درمان ناباروری به‌صورت سهل و ساده در مراکز درمانی جهاددانشگاهی به نحوی که زوجین بدون پیچیدگی‌های اداری بتوانند از خدمات درمان ناباروری و پوشش‌های مالی بیمه‌ای برخوردار شوند می‌تواند نوید امیدبخشی برای زوجین نابارور باشد.

خواندن 256 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی