اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

همه نوع خدمات درمان ناباروری در ایران ارائه می‌شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر علی صادقی تبار مدیر مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی با بیان اینكه همه نوع خدمات درمانی به زوج های نابارور در ایران ارائه می‌شود گفت: ما برای زوج‌های نابارور با هر علتی، درمان داریم.

دكتر علی صادقی تبار مدیر مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی در مصاحبه با برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو اظهار كرد: با توجه به اینكه تحقیقات متنوعی در حوزه علم تولید مثل انجام شده و دانشمندان ایرانی مجهز به دانش روز دنیا هستند و از تكنولوژی و بهترین روش‌های درمانی استفاده می‌كنند به جرأت می‌توان گفت خدمتی در حوزه درمان ناباروری نیست كه در دنیا باشد و ما نتوانیم آن را ارائه دهیم.
وی با بیان اینكه همه نوع خدمات درمان زوج نابارور در ایران ارائه می‌شود افزود: ما برای زوج‌های نابارور با هر علتی، درمان داریم و این درمان‌ها هم هیچ تفاوتی با كشورهای توسعه یافته ندارد بطوریكه برای درمان زوج‌های نابارور ایرانی نیازی به مراجعه به خارج از كشور نیست.
مدیر مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی گفت: ناباروری علل متعددی دارد اما طبق آمارهای جهانی معمولاً ۴۰ درصد موارد ناباروری به بانوان و ۴۰ درصد به مردان برمی گردد و ۲۰ درصد هم یا به هر دو برمی گردد و یا علت ناشناخته دارد.
دکتر علی صادقی تبار با بیان اینكه اختلالات آناتومیك و شرایط فیزیكی سیستم تولید مثل، غدد داخلی، انواع بیماری‌های عفونی و باكتریایی و ناسازگاری‌های هماتولوژی و انعقادی می‌توانند منجر به ناباروری شوند افزود: خوشبختانه در حال حاضر هر علتی برای ناباروری یك درمانی هم دارد.
وی در مورد تأثیر پیشگیری خودخواسته به مدت طولانی بر نابارور شدن زوجین گفت: همه افراد به ویژه خانم‌ها اگر از سن باروری عبور كنند سلول‌هایی كه به درد تولید مثل نمی‌خورند نسبت به سلول‌های سالم در آن‌ها زیاد می‌شود به گونه‌ای كه مثلاً برای یك خانم ۴۲ ساله نمی‌توان درمان روتین انجام داد چون شانس باروری در این سن كمتر از ۵ درصد است.
مدیر مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی در ادامه متذكر شد: این یك قانون كلی نیست كه مثلاً اگر كسی ۵ سال از باروری جلوگیری كند نابارور می‌شود اما این موضوع ثابت شده كه با افزایش سن، شانس باروری به ویژه در بانوان كاهش پیدا می‌كند.
دکتر علی صادقی تبار اظهار كرد: با بالا رفتن سن توان باروری به صورت طبیعی كاهش پیدا می‌كند چه رسد به این كه فردی یك اختلال هم داشته باشد چون فقط یكی از این اختلالات كفایت می‌كند كه فرد به عنوان نابارور شناخته شود.
وی افزود: زوجین از ابتدای تشكیل زندگی مشترك، باید تصمیم و برنامه‌ای برای فرزند دار شدن داشته باشند یا اینكه حدأقل بررسی‌های اولیه را برای وجود اختلال و یا عدم اختلال انجام دهند تا از توان باروری خود مطمئن شوند.
مدیر مركز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا جهاد دانشگاهی عنوان كرد: افرادی كه ازدواج نكردند به ویژه خانم‌ها می‌توانند برای حفظ توان باروری خود تا زمان ازدواج، سلول‌های جنسی خود را با روش‌های درمان ناباروری به دست بیاورند و جدا كنند و تا ایامی كه قصد فرزند دار شدن دارند، فریز كنند.
دکتر علی صادقی تبار با بیان اینكه ۲۰ درصد زوجین ایرانی نابارور هستند گفت: ما در كشورمان حدأقل ۳. ۵ میلیون زوج نابارور داریم كه در آرزوی بچه دار شدن هستند اما خوشبختانه هزینه درمان ناباروری در ایران ارزان است و تحت پوشش بیمه‌ای هم قرار دارد.

خواندن 145 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی