اطلاعات علمی

آخرین اخبار و اطلاعات سلامت جنسی

گفتمان جنسی در ایران

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

گفتمان جنسی در ایران

  • در جامعه ایرانی گفتگو در مورد مسائل جنسی با احتیاطات و پیچیدگی های خاصی همراه است. گفتگوی جنسی نه در جامعه و نه در خانواده و نه در رابطه زن و شوهر، تعریف و حدود مشخصی ندارد.
  • در سطح جامعه گفتگوی جنسی به خاطر ترس از شکستن حریم عفت جامعه، محدود می شود، حتی بسیاری از پزشکان و ارائه دهندگان خدمات سلامت، نمی دانند چگونه و با چه کلماتی در مورد مسائل جنسی مراجعین صحبت کنند.
  • در سطح خانواده ها، والدین از ترس بی پروا شدن کودکان و شروع زودرس ارتباط جنسی، از گفتگو در مورد مسائل جنسی با کودکان و نوجوانان حذر می کنند.
  • بعد از ازدواج نیز زوج ها، نمی دانند چگونه خواستها و نیازها یا مشکلات جنسی خود را مطرح کنند.
  • در بیشتر خانواده های ایرانی اندام جنسی، بی نام یا بدنام است. اسامی که در ادبیات قدیم ایران برای نامگذاری اندام جنسی به کار می رفته اکنون در فرهنگ کوچه و بازاری به عنوان فحش ناموسی به کار می رود. بدیهی است که افراد از به کار بردن این اسامی در رابطه صمیمی با همسر خجالت می کشند. از طرفی واژه های مناسب جنسی هنوز همه گیر نشده است و گفتگو در مسائل جنسی با فقر واژگان مواجه است. اگرچه مردم ایران مردمی با سابقه قوی ادبیات کلامی هستند اما در زمینه گفتگوی جنسی در جامعه کنونی کاستی هایی مشاهده می شود و اگر چه زنان مهارتهای کلامی پیشرفته تری نسبت به مردان دارند، اما در زمینه گفتگوی جنسی با همسر، زنان کمتر سخن می گویند.

دکتر نکولعل

خواندن 380 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی