اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

تشخیص بیماری‌های ژنتیکی جنین با فناوری کمک باروری پی جی تی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر سعیدرضا غفاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا افزود: تعداد بیماری های قابل بررسی در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد و بیشتر بیماری های ژنتیکی با این روش قابل تشخیص هستند.

متخصص ژنتیک ادامه داد: با این روش، تشخیص ژنتیکی قبل از ورود رویان به بدن مادر صورت می گیرد و بدین وسیله از انتقال اختلال و بیماری ژنتیکی به جنین و نسل بعد جلوگیری می شود، به عبارتی جنین های سالم انتخاب و به مادران منتقل می شود تا زوج ها صاحب فرزند سالم شوند.

غفاری، علاوه بر تشخیص بیماری های ژنتیکی، افزایش کیفیت روش های کمک باروری و تشخیص علل ناباروری از جمله سقط های مکرر را از مهمترین فواید این روش اعلام کرد.

وی، تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی (PGT) را یکی از فناوری های کمک باروری عنوان کرد و گفت: برخی از زوج ها به روش طبیعی امکان بارداری را ندارند و مجبور هستند از روش های کمک باروری مانند ای وی اف استفاده کنند.

این متخصص ژنتیک افزود: روش تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی تا حدی روش های کمک باروری را بهبود می بخشد و یکی از اهداف این روش، افزایش احتمال موفقیت در تکنیک های کمک باروری است.

وی ادامه داد: روش های کمک باروری در حالت طبیعی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد موفقیت آمیز هستند، اما با مداخلاتی نظیر روش تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی این احتمال تا بیش از ۶۰ درصد افزایش می یابد.

دبیر علمی همایش نقش تست های ژنتیکی قبل از لانه گزینی در مدیریت و درمان ناباروری افزود: این روش به خصوص برای زنانی که در پایان دوره باروری هستند، مفید است، این افراد فرصت کمتری برای باردار شدن دارند و استفاده از این روش احتمال موفقیت بارداری را در آنها افزایش پیدا می دهد.

وی افزود: با این حال از آنجا که این تکنیک ها هزینه روش های معمول کمک باروری را افزایش می دهند و نیاز به تجهیزات، امکانات، آموزش و تخصص ویژه دارد، تنها در گروه های خاصی از بیماران توصیه می شود.

همایش نقش تست های ژنتیکی قبل از لانه گزینی در مدیریت و درمان ناباروری ۱۸، ۱۹ و ۲۵ آذر ماه برگزار می شود، مرور آخرین اطلاعات علمی، بیان تجربیات و ارایه بهترین روش های بالینی از مهمترین اهداف این همایش است.

در این رویداد علمی تلاش بر این است با حضور متخصصان رشته های مختلف به همه جوانب مثبت این تکنیک و چالش ها و کاستی های این روش، پرداخته شود.

خواندن 523 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی