اخبار

آخرین اخبار و اطلاعات مرکز و ناباروری

سزارین های تقویمی سلامت کودکان را به خطر می اندازد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

دکتر سونیا اسکندریون، جراح و متخصص زنان و زایمان، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا با تاکید بر اینکه نوزادی سالم باید در روند طبیعی زایمان متولد شود به سیناپرس گفت: عمل سزارین پیش از موعد به جنین آسیب می رساند. جنین باید به مدت سی و هشت الی سی و نه ماه در رحم مادر نگهداری شود اما متاسفانه امروزه برخی از والدین تمایل دارند فرزندشان در زمان و تاریخ خاصی از سال متولد شود. به عنوان مثال امکان دارد زمان تولد یک فرزند آخر شهریور ماه باشد اما پدر و مادر برای اصرار دارند فرزندشان در نیمه اول سال متولد شود تا آنها یک سال دیرتر به مدرسه نروند. برخی از والدین نیز در روزهای آخر اسفند دوست دارند فرزندشان، در سال جدید متولد شود.

وی افزود: سلامت کودک از اهمیت زیادی برخوردار است. تاریخ اصلا اهمیتی ندارد زیرا تولد زودهنگام و دیر هنگام کودک آسیب ها و عوارض زیادی به دنبال دارد.

وی اظهارداشت: اغلب ۸۰ تا ۹۰ درصد والدین پس از اینکه متوجه آسیب های تولد زودهنگام جنین می شوند، از انجام این کار منصرف می شوند اما متاسفانه عده ای از آنها متقاعد نشده و به سراغ پزشک دیگری می روند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون با ورود و رسیدگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این قضیه، مشکلات سزارین های تقویمی و خودخواسته و رند کمتر شده است.

دکتر ساسان ساکت، متخصص اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این خصوص اظهارداشت: اگر زمان زایمان بنا به درخواست والدین برای همزمانی با تاریخی خاص زودتر یا دیرتر انجام شود می ‌تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

وی افزود: نوزادی که زودتر از موعد معمول(۳۷ یا ۳۸ هفتگی به دنیا بیاید) متولد می شود، نارس است و در بیشتر موارد در بخش‌ های ویژه تحت مراقبت قرار می‌ گیرد.

به گفته وی، نوزادی که زودتر از موعد به دنیا می ‌آید جانش درخطر است و در صورت بستری در بخش‌ های ویژه نوزادان علاوه بر دریافت دارو، احتمال دارد دچار مشکلاتی در سیستم مغز و اعصاب و بیماری ‌های تنفسی شود و در فرایند رشدش نیز اختلال به وجود آید. همچنین فوت جنین در رحم نیز می‌ تواند از عارضه ‌های زایمان ‌های دیرتر از موعدی باشد.

وی اظهار داشت: بهتر است، والدین در پدیده‌ های طبیعی و فیزویولوژیک تداخلی ایجاد نکنند و اگر مادر یا جنین دچار مشکلی نیست، زایمان را زودتر یا دیرتر انجام ندهند. این موضوع هیچ توجیه منطقی ندارد که برای رسیدن به خواسته‌ای بی‌ منطقی زایمان سزارین در تاریخی خاص انجام دهند. آنها با این اقدام مشکلات جسمی را برای سال‌ ها به کودک خود تحمیل خواهند کرد.

 

خواندن 186 دفعه

نظر دادن

Make sure you enter all the required information, indicated by an asterisk (*). HTML code is not allowed.

Image

مرکز فوق تخصصی
درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا،
شعبه تهران خیابان شریعتی,
نبش خیابان یخچال پلاک 97

info@avicennaclinic.ir
خط ویژه - 02123519

ساعات کار

شنبه : 8صبح تا 8عصر
یکشنبه : 8صبح تا 8عصر
دوشنبه : 8صبح تا 8عصر
سه شنبه : 8صبح تا 8عصر
چهارشنبه : 8صبح تا 8عصر
پنجشنبه : 8صبح تا 1عصر

نماد اعتماد الکترونیکی