چاپ کردن این صفحه

معرفی روش‌های نوین درمان ناباروری در برنامه پایان ناباروری

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

معرفی روش‌های نوین درمان ناباروری در برنامه پایان ناباروری

قسمت بیست و سوم فصل جاری برنامه تلویزیونی پایان ناباروری به موضوع «روش‌های نوین درمان ناباروری» اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، در این قسمت از برنامه که شنبه ۸ خرداد، ساعت ۱۹ به روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود، خانم دکتر سیمین ظفردوست، فلوشیپ ناباروری و مسؤول کلینیک سلول‌درمانی ابن‌سینا و خانم دکتر سمیه کاظم‌نژاد، جنین‌شناس و پژوهشگر برجسته حوزه بیولوژی تولید مثل و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن‌سینا به معرفی روش‌های نوین درمان ناباروری، به‌ویژه روش سلول‌درمانی می‌پردازند.

پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا پارسال برای نخستین بار در ایران روش نوین استفاده از سلول‌های بنیادی خون قاعدگی برای بهبود عملکرد تخمدان‌ها را معرفی و اجرا نمود و اکنون این روش پیشرو به مرحله کاربرد بالینی رسیده است.

خون قاعدگی یک منبع بسیار عالی از سلول‌های بنیادی است، زیرا در دسترس و تکرارپذیر است و نمونه‌گیری آن نیز آسان و غیرتهاجمی است و استفاده از سلول‌های بنیادی خون قاعدگی روشی بسیار پیشرفته و منحصر به فرد برای درمان ناباروری ناشی از کاهش ذخیرۀ تخمدان است. در این روش سلول‌های بنیادی با منشأ رحمی را از خون قاعدگی بیمار جداسازی و کشت می‌شود و سپس به تخمدان وی تزریق می‌شود.

برنامه تلویزیونی پایان ناباروری به تهیه‌کنندگی خانم مرجان بیات و با اجرای خانم مینا هاشمی و آقای مجتبی حصامی، شنبه‌ها ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و به موضوعات مختلف مرتبط با سلامت باروری و ناباروری اختصاص دارد.

خواندن 611 دفعه